Antag, at du vil multiplicere hver celle i en kolonne med syv tal med et tal, der er indeholdt i en anden celle. I dette eksempel er det tal, du vil multiplicere med, 3, som er indeholdt i celle C2. Skriv =A2*$B$2 i en ny kolonne i regnearket (eksemplet ovenfor bruger kolonne D).
Hvordan ganger man 2 kolonner i Excel?
- Skriv et lighedstegn (=) i celle B2.
- Klik på celle A2 for at angive cellen i formlen.
- Angiv en stjerne (*).
- Klik på celle C2 for at angive cellen i formlen.
- Skriv nu et $-symbol foran C og et $-symbol foran 2: $C$2.
- Tryk på Enter.
Hvordan lægger man flere kolonner sammen i Excel?
Hvis du vil lægge tallene i en kolonne eller række sammen, kan Excel gøre det for dig. Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, klik på AutoSum under fanen Hjem, og tryk på Enter for at færdiggøre processen.
Hvordan får man Excel til at regne sammen?
Du kan bruge en simpel formel til at lægge tal sammen i et område (en gruppe celler), men funktionen SUM er nemmere at bruge, når du arbejder med mere end nogle få tal. For eksempel er =SUM(A2:A6) mindre tilbøjelig til at have slåfejl end =A2+A3+A4+A5+A6.
Hvordan ganger man i regneark?
Gang tal, der står i to separate celler. I en tredje celle skriver du '=', vælger den første celle, du vil bruge i regnestykket, indtaster derefter gange-symbolet (*) og vælger så den anden celle.
Sådan ganges to kolonner i excel
Hvordan multiplicere i Excel?
Multiplicere tal i en celle
Hvis du vil udføre denne opgave, skal du bruge den aritmetiske operator * (stjerne). Hvis du f. eks. skriver =5*10 i en celle, viser cellen resultatet 50.
Hvordan skriver man gange i Excel?
Skriv =5+2*3 i en anden celle, og tryk på Enter eller Enter. Excel multiplicerer de sidste to tal og lægger det første tal til resultatet.
Hvordan får man 2 linjer i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan skjuler man formler i Excel?
Forhindre, at en formel vises på formellinjen
Klik på Hjem > Formatér > Formatér celler. Markér afkrydsningsfeltet Skjult under fanen Beskyttelse.
Hvordan skriver man i kolonner?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan laver man minus i Excel?
Den nok mest basale måde at subtrahere i Excel er ved at indtaste et minus i en formel. Dette gør du, som ved brug af andre formler, ved at indsætte '=' og herefter minus to værdier. Herefter vil resultatet på minus-stykket dukke op i cellen, hvor du indtaster formlen.
Hvordan bruger man dollartegn i Excel?
Når du laver formler i Excel, kan du lette kopieringen af dine formler ved hjælp af ét tegn – nemlig dollartegnet $. Dollartegnet bruges til det der i Excel kaldes 'absolutte referencer'. Her låser du en celle i en formel ved at bruge $, hvorefter formlen refererer til samme celle, uanset hvorhen den kopieres.
Hvordan koder man i Excel?
- Klik på filer –> Oplysninger.
- Klik på Beskyt projektmappe og vælg Kryptér med adgangskode.
- Angiv din Adgangskode og klik på OK.
- Bekræft din adgangskode i feltet Skriv adgangskoden igen, og klik derefter på OK.
Hvordan skriver man tekst ved siden af et billede i Word?
- Markér billedet.
- Vælg Layoutindstillinger.
- Vælg det ønskede layout: Tip!: På linje med tekst indsætter billedet i et afsnit, som om det var tekst. Billedet ændrer placering, efterhånden som tekst tilføjes eller fjernes.
Hvordan låser man en celle i Excel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.
Hvad betyder semikolon i Excel?
Brug semikolon til at adskille tilstødende tekstelementer. Eksempel: Excel viser =SAMMENKÆDE("Hej ""verden") som Hej"verden med et ekstra anførselstegn, fordi et semikolon mellem tekstargumenterne er udeladt.
Hvad kan Excel bruges til?
Excel kan bruges til tal- og databehandling, lige fra budgetberegninger, forecast, salgsstatistikker, regnskaber, rapporter eller bare helt almindelige talopstillinger. Excel bruges i dag af alle typer virksomheder, store som små, og er udviklet af Microsoft.
Hvordan bruger man hvis funktionen i Excel?
HVIS, funktionen. Funktionen HVIS er en af de mest populære funktioner i Excel, og den gør det muligt at foretage logiske sammenligninger mellem en værdi, og hvad du forventer. Så en HVIS-sætning kan have to resultater. Det første resultat er, hvis din sammenligning er Sand, det andet hvis din sammenligning er Falsk.
Hvordan virker sum i Excel?
- =SUM(A2:A10) Adderer værdierne i cellerne A2:10.
- =SUM(A2:A10, C2:C10) Adderer værdierne i cellerne A2:10 samt cellerne C2:C10.
Kan ikke se alle kolonner i Excel?
- Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du skal finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder: Tryk på F5 > Speciel. Tryk på Ctrl+G > Speciel. ...
- Klik på Kun synlige celler under Vælg, og klik derefter på OK.
Kan man fryse flere kolonner i Excel?
Du kan fryse lige så mange, du ønsker, du skal bare altid starte med den øverste række og den første kolonne. Sådan fryser du flere rækker eller kolonner: Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
Hvordan markere man to kolonner i Excel Mac?
Markér en eller flere rækker og kolonner
Eller klik på en vilkårlig celle i kolonnen, og tryk derefter tryk på Ctrl+mellemrum. Vælg rækkenummeret for at markere hele rækken. Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum.