Hvordan indsætter man et tekstfelt i Google Docs?

Hvis du vil placere tekst inden for et felt eller afgrænset område, skal du klikke på Tekstfelt og klikke på det sted, hvor du vil placere teksten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man punkter i Docs?

Skift listetype
  1. Åbn et dokument eller en præsentation i Google Docs eller Google Slides på din computer.
  2. Klik på et tal, et punkttegn eller et afkrydsningsfelt (kun Google Docs).
  3. Øverst skal du klikke på Formatér. Punkttegn og nummerering.
  4. Vælg en ny punkttype:

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan indsætter man et tekstfelt i drev?

Klik på Tekstfelt i gruppen Tekst under fanen Indsæt, træk for at tegne et tekstfelt et vilkårligt sted nær billedet, og skriv derefter din tekst. Hvis du vil ændre skrifttypen eller typografien for teksten, skal du fremhæve teksten, højreklikke på den og derefter vælge den ønskede tekstformatering i genvejsmenu.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan skriver man i spalter i Google Docs?

Gør tekst til kolonner
  1. Åbn et dokument i Google Docs.
  2. Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
  3. Klik på Formatér. Kolonner.
  4. Markér det antal kolonner, du ønsker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man et skema på Google Docs?

Tilføj en tabel
  1. Åbn et dokument eller et dias i en præsentation på din computer.
  2. Klik på Indsæt Tabel. vælg, hvor mange rækker og kolonner, du vil tilføje. Tabeller kan have op til 20x20 celler.
  3. Tabellen føjes til dit dokument.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

How to Insert a Text Box In Google Docs



Hvordan laver man hævet skrift i Docs?

Hvis du vil bruge hævet eller sænket skrift, kan du skrive "\" og derefter trykke på Shift+6 eller Shift+- .

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Kan man lave indholdsfortegnelse i Docs?

Tilføj, rediger eller slet en indholdsfortegnelse

Åbn et dokument i Google Docs på din computer. Klik på det sted, hvor din indholdsfortegnelse skal indsættes. Indholdsfortegnelse. Vælg, hvordan indholdsfortegnelsen skal se ud.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan sætter man en tekst i spalter?

Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik på det ønskede layout.
  1. Hvis du kun vil anvende spalter i en del af dit dokument, skal du markere den tekst, du vil formatere, med markøren.
  2. Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik derefter på Flere spalter.
  3. Vælg Markeret tekst på rullelisten Anvend på.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man kolonner?

Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en kolonne i Word?

Tilføje en kolonne til venstre eller til højre
  1. Hvis du vil tilføje en kolonne til venstre for cellen, skal du klikke på Indsæt til venstre i gruppen Rækker og kolonner.
  2. Hvis du vil tilføje en kolonne til højre for cellen, skal du klikke på Indsæt til højre i gruppen Rækker og kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan indsætter man tekst?

Du kan bruge tastaturgenveje til at kopiere og indsætte:
  1. PC: Ctrl+c for at kopiere, Ctrl+x for at klippe og Ctrl+v for at indsætte.
  2. Mac: ⌘+c for at kopiere, ⌘+x for at klippe og ⌘+v for at indsætte.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan indsætter man et tekstfelt i Word?

Tilføje et tekstfelt
  1. Gå til Indsæt > Tekstfelt, og vælg derefter enten Tegn tekstfelt (hvor teksten justeres vandret på siden) eller Lodret tekstfelt (hvor teksten justeres lodret på siden).
  2. Markér i dokumentet, og træk derefter for at tegne tekstfeltet i den ønskede størrelse.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan kan man se hvem der har skrevet hvad i Google Docs?

Find ændringerne i en fil
  1. Åbn et dokument, et regneark eller en præsentation på din computer.
  2. Øverst til højre skal du holde markøren over Seneste redigering. for at se, hvem der var den sidste, der opdaterede filen, og hvornår vedkommende sidst foretog ændringer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan tæller man ord i Docs?

Tæl antallet af ord i et langt dokument
  1. Åbn et dokument i Google Docs på din computer.
  2. Du kan finde antallet af ord, tegn og sider øverst på siden ved at klikke på Værktøjer. Antal ord.
  3. Klik på Udfør for at lukke vinduet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man en ny side i Docs?

Tilføj sektions- og sideskift
  1. Åbn et Google-dokument.
  2. Vælg en sektion af dit indhold.
  3. Øverst skal du klikke på Indsæt. Skift.
  4. Vælg en skifttype. ​Hvis du vil starte på en ny side, skal du klikke på Sideskift. Hvis du vil starte en ny sektion på den samme side, skal du klikke på Sektionsskift (kontinuerligt).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man et punkt i Word?

Definer et nyt punkttegn
  1. Markér den tekst eller punktopstilling, du vil ændre.
  2. Under fanen Startside i gruppen Afsnit skal du klikke på pilen ud for punktopstilling. og derefter klikke på Definer nyt punkttegn.
  3. Klik på Symbol og derefter på det symbol, du vil bruge.
  4. Klik på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er kolonner?

Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på da.wikipedia.org

Er Spalter og kolonner det samme?

Hvis du gerne vil skrive tekst i kolonner i Word, så kan du bruge funktionen Spalter. Når du bruger spalter i Word bliver linjerne i din tekst kortere og kan dermed være lettere at læse. For mange spalter har dog den modsatte effekt.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på officekursus.dk

Hvordan fjerner man en kolonne i Docs?

Hvis du vil fjerne en enkelt kolonne, skal du markere den kolonne, du vil fjerne, og derefter vælge Hjem> Fjern kolonner> Fjern kolonner. Hvis du vil fjerne flere kolonner, skal du markere kolonnerne ved hjælp af Ctrl + klik eller Skift + klik.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er Spalter i en tekst?

En spalte med tekst er mere end en stabel afsnit. Denne stabel genkendes kun som en spalte når mere end en stabel vises på en side, som for eksempel i et blad eller avis.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på diginotes.dk

Hvordan indsætter man flettefelter i Word?

Tilføj individuelle fletfelter
  1. Klik eller tryk på det sted, hvor fletfeltet skal være.
  2. Klik på pil ned under Indsæt fletfelt, og vælg et felt.
  3. Hvis du ikke kan se dit feltnavn på listen, skal du vælge knappen Indsæt fletfelt.
  4. Vælg Databasefelter for at se listen med de felter, der er i din datakilde.
  5. Vælg Indsæt.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan Spalter man?

Spalter/Kolonner
  1. Start med at markere teksten, der skal inddeles i spalter/kolonner (Brug CTRL+A hvis du vil markere hele dokumentet)
  2. Vælg fanen "Sidelayout" og knappen "Spalter". ...
  3. Nu inddeles den markerede tekst i spalter/kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på vucstor.screenstepslive.com

Hvordan skal en indholdsfortegnelse se ud?

Der er bestemte retningslinjer for, hvad en indholdsfortegnelse normalt skal indeholde.
  1. står forrest i opgaven.
  2. oplister alle opgavens kapitler, afsnit, litteraturliste og evt. ...
  3. afspejler opgavens forskellige overskriftstyper både i ordlyd og typografi.
  4. har afsnitsbetegnelser til venstre og sidetal til højre.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på studypedia.au.dk

Hvordan laver man flere indholdsfortegnelse i Word?

via fanen Referencer > Indholdsfortegnelse indsætte en indholdsfortegnelse, som automatisk henter alle overskrifterne. Du kan styre, hvor mange niveauer af overskrifter, der skal med i indholdsfortegnelsen ud fra dine valg. Du kan tilrette udseendet af overskrifts-typografierne, så de ser ud præcis som du vil have dem.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på answers.microsoft.com

Hvordan laver man en indholdsfortegnelse i Pages?

Tilføj en indholdsfortegnelse for indhold indtil den næste indholdsfortegnelse: Vælg Indsæt > Indholdsfortegnelse > Til næste forekomst.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.apple.com