Klager. Hvis du ønsker at klage, skal du kontakte det selskab, du har rejst med. Hvis du har modtaget et skriftligt svar fra DSB, og du ikke er tilfreds med afgørelsen, kan du henvende dig til DSBs kundeambassadør. Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.
Hvor kan man klage over bussen?
Så skal du hurtigst muligt henvende dig til trafikvirksomheden. Ankenævnet for Bus, Tog og Metro: Behandler klager fra forbrugere over rejser med kollektiv trafik i Danmark, uanset om det er en bybus eller en fjernbus.
Hvordan klager jeg over en kontrolafgift?
Vil du anke en afgørelse om kontrolafgifter, så skal du kontakte Ankenævnet for Bus, Tog og Metro. OBS! Du skal først have klaget over og din kontrolafgift til det relevante trafikselskab og have fået et afslag, før du kan kontakte Ankenævnet.
Hvordan kontakter man Dot?
Spørgsmål til DOT Billetter app. Kan du ikke finde svar her, kan du ringe til os på 7015 7000. Vi er her for at hjælpe.
Hvordan skriver man en klage til Movia?
Du kan henvende dig ved at skrive en til [email protected]. Skriv "Ros til Movias flextrafik" i emnefeltet. Klager skal indmeldes via klageformularen.
DOT Billetter app - Overfør din profil via mobil
Hvad koster det at klage?
Forbrugerklagenævnet kan træffe en afgørelse i din sag
Prisen for at indbringe en klage til Forbrugerklagenævnet er 400 kroner. De 400 kroner får du igen, hvis du får medhold i din klage. Kan Forbrugerklagenævnet ikke behandle din klage, får du også pengene tilbage.
Hvad skal man skrive i en klage?
- dit navn.
- din adresse, telefonnummer og mail.
- dit cpr-nr.
- navnet på den myndighed, du klager over.
- gerne sagsnummeret på den sag, du klager over.
Kan man ringe til Movia?
Vil du gerne spørge om noget, du ikke kan finde svar på her, eller har du ris eller ros, kan du udfylde en formular og kontakte Movia. Har du spørgsmål til rejser med bus, tog eller metro på Sjælland og øerne, så ring til os på 7015 7000.
Hvad gælder dot til?
Med DOT Billetter app kan du hurtigt og nemt købe billetter og månedskort til dine rejser på Sjælland og øerne. Du kan også følge dit tog, din bus- eller metrolinje direkte i appen.
Hvad dækker dot?
DOT sørger for kundeservice, koordineret trafikinformation, sammenhængende køreplaner, billetkøb og priser, når over én million daglige rejser foretages på tværs af bus, tog og metro.
Kan man klage over en bøde?
Bed om et retsmøde
Hvis du er uenig i den bøde, som politiet har sendt til dig, kan du få din sag behandlet i retten, ved at gøre indsigelse.
Hvor skal man klage?
Klage over din kommune
Er du utilfreds med den måde, din sag bliver eller er blevet behandlet på i kommunen, kan du i første omgang henvende dig til det kontor eller den afdeling i kommunen, som du er utilfreds med. Du kan også kontakte en eventuel borgerrådgiver i kommunen.
Hvem skal man klage til?
Kan du og den erhvervsdrivende ikke finde en løsning, kan du gå videre med sagen og klage til enten Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Forbrugerklagenævnet eller til et af de private klage- og ankenævn, der tager sig af forbrugerklager.
Kan man få nedsat en kontrolafgift?
Nej, det er ikke muligt at få nedsat kontrolafgiften, fordi du er studerende eller pensionist.
Hvad er bøde for at køre uden billet i bus?
Movia hæver prisen: Fremover koster det 1.000 kroner, hvis du kører uden billet. Det koster 750 kroner i bøde, hvis du kører uden billet. Men fra 1. oktober stiger bødetaksten til 1.000 kroner i busser og lokaltog hos Trafikselskabet Movia.
Hvor lang tid har man til at betale en bus bøde?
Du skal betale det skyldige beløb, som står på din kontrolafgift, senest 10 dage efter, at kontrolafgiften er udstedt. Du skal benytte FI-koden på kontrolafgiften eller på fakturaen i din e-boks.
Hvem ejer Dot?
Bim Holding A/S og Genua A/S ejer 75% af DOT.
Er Dot privat?
I forlængelse af samarbejdet blev der etableret et interessentselskab, Dot - Din Offentlige Transport I/S, 14. november 2016. Selskabet er ligeligt ejet af DSB, Movia og Metroselskabet, idet det dog rent fysisk har adresse hos Movia i Valby i København.
Er det et krav at vise billet i bussen?
Frit flow i busserne
Passagerer kan stige på bussen uden at vise billet til chaufføren. Passagerer kan bruge alle døre i bussen. Billetter kan stadig købes hos chaufføren.
Hvor meget må en bus være forsinket?
Hvis du bliver mere end 20 minutter forsinket med bussen eller lokaltoget, kan du under visse betingelser tage en taxa og få dækket op til 300 kr. af regningen. Hvis du i tvivl om reglerne for rejsegaranti, kan du læse betingelserne herunder.
Hvem ejer Movia?
170 mio. passagerer om året på vores knap 450 buslinjer, 9 lokalbanestrækninger og seks flextrafik-ordninger. Movia er ejet af de 45 kommuner og to regioner på Sjælland. I samarbejde med kommuner og regioner rådgiver og planlægger vi kollektiv transport på tværs af bus, lokalbaner og flextrafik.
Hvad er forskellen på Flextur og flextrafik?
Flexturene skal du bestille i god tid - som regel senest 2 timer før du vil afsted. Flextrafik kører som regel ikke om natten. Afgangstidspunktet kan du ikke helt selv bestemme. Du kan ønske en tid, men du kan blive hentet både før og efter.
Hvordan starter man en klage?
- Forbered dig på at skrive klagen. Forbered dig på at skrive klagen. ...
- Skriv kort og præcist. ...
- Skriv tydeligt hvad du klager over. ...
- Forklar hvorfor du mener afgørelsen er forkert. ...
- Fremhæv relevante udtalelser. ...
- Bevar roen. ...
- Vedlæg de relevante oplysninger. ...
- Kommenter forkerte oplysninger.
Hvor lang tid tager en klage?
Når klagen skal indgives til den myndighed, som har truffet afgørelsen skyldes det, at myndigheden skal have mulighed for at genvurdere sin afgørelse. Fastholdes afgørelsen, sendes sagen videre til Ankestyrelsen. En afgørelse skal som hovedregel genvurderes inden 4 uger efter, at klagen er modtaget.
Hvor lang tid har man til at klage?
Fire ugers klagefrist
Fra du modtager afgørelsen, har du fire uger til at klage over den. Kommunen er ikke forpligtet til at behandle en klage, hvor klagefristen er overskredet. Ankestyrelsen kan desuden afvise at behandle sagen, hvis du ikke har overholdt klagefristen.