- Åbn et regneark i Google Sheets på din computer.
- Markér de celler, du vil beregne.
- Find Udforsk. nederst til højre. "Sum: i alt" vises ud for Udforsk.
- Hvis du vil se flere beregninger, skal du klikke på Sum. Gennemsnit. Minimum. Maksimum. Antal. Antal tal.
Hvordan lægger man tal sammen i Google Sheets?
I et regneark skal du trykke på den første tomme celle efter et celleområde, der indeholder tal, eller trykke og trække for at markere det celleområde, du vil beregne. Tryk på AutoSum. Tryk på Sum.
Hvordan sætter man tal i rækkefølge på sheets?
- Åbn et regneark i Google Sheets på din computer.
- Markér den gruppe celler, du vil sortere.
- Hvis dit regneark indeholder en overskriftsrække, skal du fryse den første række.
- Klik på Data Sortér område.
Hvordan får man sheets til at beregne?
Åbn et regneark i appen Google Sheets på din Android-telefon eller -tablet. Markér de celler, du vil beregne. Der vises en række med beregninger nederst på skærmen. Hvis du vil føje en beregning til en celle, skal du trække den hen til cellen.
Hvad hedder gennemsnit i sheets?
eks. én kolonne har navnet Avg. og en anden hedder Gennemsnit, kommandoen Konsolider summerer ikke de to kolonner sammen.
Sådan tilføjer du numre i Google Sheets
Kan man lægge gennemsnit sammen?
Gennemsnittet af en række tal findes ved at lægge alle tallene sammen og dividere med antallet af tal. Eksempel: Gennemsnittet af tallene 3, 4, 6, 8 og 9 bliver: (3 + 4 + 6 + 8 + 9) / 5 = 6. Først lægges tallene sammen og derefter divideres der med det antal tal der er lagt sammen, hvilket i dette tilfælde var 5.
Hvordan laver man gennemsnit i Google Sheets?
- Markér området B2:B5.
- Klik på Sum nederst til højre.
- Vælg Gns.
- "Gns: 87 %" vises nederst til højre.
Hvordan bruger man Google Sheets?
Google Sheets understøtter celleformler, der typisk findes i de fleste regnearksprogrammer. Du kan bruge disse formler til at oprette funktioner, der bearbejder data og beregner strenge og tal. Her er en liste over alle de tilgængelige funktioner i hver kategori.
Hvordan skriver man i Google Sheets?
- Åbn et regneark i Google Sheets.
- Klik på en tom celle, eller dobbeltklik på en celle, der ikke er tom.
- Begynd at skrive.
- Valgfrit: Hvis du vil tilføje en anden linje i en celle, skal du trykke på ⌘+Enter på en Mac eller Ctrl+Enter i Windows.
- Tryk på Enter, når du er færdig.
Hvordan laver man kvadratrod i sheets?
Du kan beregne kvadratroden af et tal i Excel med potensfunktionen, der er repræsenteret af karatsymbolet ^. Brug formlen =N^2,hvor N enten er et tal eller værdien af den celle, du vil beregne kvadratroden af. Denne formel kan bruges flere gange i hele regnearket.
Hvordan sætter man tal i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Hvordan laver man tekst om til tal i Excel?
Markér de celler, som har de tal, der er gemt som tekst. På fanen Hjem skal du vælge Indsæt > Indsæt speciel. Vælg Multiplicer, og klik derefter på OK. Excel multiplicerer alle celler med 1 og konverterer derved teksten til tal.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan bruger man Sum hvis i Excel?
- =SUM.HVIS(område; kriterium; [sumområde])
- 'Område': Det område af celler, der skal evalueres af kriterier. Påkrævet. ...
- 'Kriterium': Kriteriet som definerer hvilke celler som skal summeres. Påkrævet. ...
- 'Sumområde': De celler som skal tilføjes, hvis du ikke vil summere på værdierne i 'Område'.
Er Google Sheets gratis?
Man kan dele sit dokument med andre og man kan lave ændringer i dokumentet på samme tid. Det er helt gratis at bruge Google Sheets. Google Sheets er ikke nær så avanceret som excel. Der er flere muligheder og hjælpemidler i excel.
Hvordan trækker man 2 tal fra hinanden i Excel?
Trække to eller flere tal fra i en celle
Klik på en tom celle, og skriv et lighedstegn (=) for at starte en formel. Efter lighedstegnet skal du skrive nogle få tal, der er adskilt af et minustegn (-). F. eks.
Hvordan laver man en billedtekst på Docs?
Brug Indsæt > Tekstfelt til at tegne en boks i nærheden af billedet. Se tilføje et tekstfelt for at få flere oplysninger. Klik inde i tekstfeltet, og skriv den tekst, du vil bruge til en billedtekst. Markér teksten.
Hvordan laver man en tekstboks i Google Docs?
Ved at højreklikke på pilen, vil der dukke en udvideet menu op. Anden nederst ligger 'Roter', hvor det er muligt at vende pilen, så den vender, som vi ønsker det. Pilen er nu sat som ønsket, og vi kan bruge tekst- ikonet (markeret med et T i værktøjslinjen) til at indsætte en tekstboks.
Hvordan laver jeg et Google Docs dokument?
Trin 1: Opret et dokument
Sådan opretter du et nyt dokument: Åbn startskærmen for Docs ved at gå til docs.google.com på din computer. Klik på Tom. øverst til venstre under "Opret et nyt dokument".
Hvordan tæller man ord i Google Docs?
- Åbn et dokument i Google Docs på din computer.
- Du kan finde antallet af ord, tegn og sider øverst på siden ved at klikke på Værktøjer. Antal ord.
- Klik på Udfør for at lukke vinduet.
Hvordan gemmer man et dokument i Google Docs?
Du kan her gemme og oprette filer, inddele dem i mapper osv. For at oprette et google docs-dokument finder du nu det sted i mappe systemet, hvor du ønsker at gemme dit dokument, og vælger enten at klikke på plus-ikonet “ny” i venstre side eller højreklikker med musen og vælger “google docs”.
Hvordan farver man en tabel på Google Docs?
- Åbn en fil i et af følgende programmer på din computer: Google Docs. Google Sheets. ...
- Klik på tekstfeltet, eller markér de celler, du vil redigere.
- Du kan redigere: Fyldfarven – klik på Fyldfarve. på værktøjslinjen. ...
- Vælg en forudindstillet farve, eller opret en tilpasset farve.
Hvordan får man typetal i Excel?
I stedet for et gennemsnit eller medianen, kan der være en interesse i at finde typetallet, som er det tal der forekommer flest gange. Dette gøres i Calc og ældre versioner af Excel (før 2010) med MODE(). Har man en dansk version af Excel, hedder denne funktion HYPPIGST().
Hvordan dividere man i sheets?
Dividere tal i en celle
eks. skriver =10/5 i en celle, vises 2 i cellen. Vigtigt!: Sørg for at skrive et lighedstegn (=) i cellen, før du skriver tallene og operatoren /; Ellers fortolker Excel det, du skriver, som en dato.
Hvordan laver man et gennemsnit?
Gennemsnit , Dette er den aritmetiske middelværdi, der beregnes ved at lægge en gruppe tal sammen og dividere dem med antallet af disse tal. Gennemsnittet af 2, 3, 3, 5, 7 og 10 er f. eks. 30 divideret med 6, hvilket er lig med 5.