Hvordan laver man en tendenslinje i sheets?

Tilføj en tendenslinje
  1. På din computer skal du åbne et regneark i Google Sheets.
  2. Dobbeltklik på et diagram.
  3. Til højre skal du klikke på Tilpas. Serie.
  4. Valgfrit: Ud for "Anvend på" skal du vælge den dataserie, du vil føje tendenslinjen til.
  5. Klik på Tendenslinje.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man Google Sheets?

Sådan opretter du et nyt regneark:
  1. Åbn startskærmen i Sheets på sheets.google.com.
  2. Klik på Nyt. . Dette vil oprette og åbne dit nye regneark.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man et diagram i sheet?

Lav et diagram eller en graf
  1. Åbn et regneark i Google Sheets på din computer.
  2. Vælg de celler, du vil medtage i dit diagram.
  3. Klik på Indsæt. Diagram.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan finder man gennemsnittet i sheets?

Sådan finder du gennemsnitskarakteren:
  1. Markér området B2:B5.
  2. Klik på Sum nederst til højre.
  3. Vælg Gns.
  4. "Gns: 87 %" vises nederst til højre.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man et diagram i Google Docs?

Tilføj et nyt diagram til et dokument eller en præsentation
  1. Åbn et dokument eller en præsentation i Google Docs eller Google Slides på din computer.
  2. Klik på Indsæt. Diagram.
  3. Klik på den diagramtype, du vil tilføje.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

How to use Trendlines in Google Sheets



Hvordan laver man et Linjediagram i Excel?

Opret et diagram
  1. Klik et vilkårligt sted i de data, du vil oprette et diagram for. ...
  2. Vælg Indsæt > diagrammer > og den ønskede diagramtype.
  3. Vælg den ønskede indstilling i den menu, der åbnes. ...
  4. Hvis du vil redigere diagrammet (titler, forklaringer, datanavne), skal du vælge fanen Diagram og derefter vælge Formatér.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvor kan man lave et diagram?

Du kan lave et diagram i Word eller Excel. Hvis du har mange data til diagrammet, skal du oprette dit diagram i Excelog derefter kopiere fra Excel til et andet Office program.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man kvadratrod i sheets?

Du kan beregne kvadratroden af et tal i Excel med potensfunktionen, der er repræsenteret af karatsymbolet ^. Brug formlen =N^2,hvor N enten er et tal eller værdien af den celle, du vil beregne kvadratroden af. Denne formel kan bruges flere gange i hele regnearket.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan lægger man tal sammen i Google Sheets?

I et regneark skal du trykke på den første tomme celle efter et celleområde, der indeholder tal, eller trykke og trække for at markere det celleområde, du vil beregne. Tryk på AutoSum. Tryk på Sum.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Er Google Sheets gratis?

Man kan dele sit dokument med andre og man kan lave ændringer i dokumentet på samme tid. Det er helt gratis at bruge Google Sheets. Google Sheets er ikke nær så avanceret som excel. Der er flere muligheder og hjælpemidler i excel.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på docs.google.com

Hvad hedder de forskellige grafer?

Abstrakte grafer
  • En ellipse (formeleksempel: ax² + by² = 1)
  • En cirkel (formeleksempel: x² + y² = 1)
  • En parabel (formeleksempel: y = x3)
  • En hyperbel (formeleksempel: y = 1/x)
  • En eksponentialkurve (formeleksempel: y = ex)

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på da.wikipedia.org

Hvordan virker sheets?

Google Sheets understøtter celleformler, der typisk findes i de fleste regnearksprogrammer. Du kan bruge disse formler til at oprette funktioner, der bearbejder data og beregner strenge og tal. Her er en liste over alle de tilgængelige funktioner i hver kategori.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man et søjle diagram i Excel?

Afhængigt af den version af Excel du bruger, skal du vælge en af de følgende indstillinger:
  1. Excel 2016: Klik på Indsæt > ikonet Indsæt søjlediagram eller ligggende søjlediagram, og vælg et søjlediagram efter eget valg.
  2. Excel 2013: Klik på Indsæt > ikonet Indsæt søjlediagram, og vælg et søjlediagram efter eget valg.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan søger man i sheets?

Du kan søge efter og erstatte ord i et dokument, et regneark eller en præsentation med Google Docs, Sheets og Slides. Du kan også søge i en fil ved hjælp af tastaturgenvejen Ctrl+f (⌘+f på en Mac).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvis formel Google sheet?

HVIS : Returnerer én værdi, hvis et logisk udtryk er "TRUE", og returnerer en anden værdi, hvis det er "FALSE". SKIFT : Tester et udtryk i forhold til en liste over udtryk og returnerer den værdi, der svarer til det første matchende udtryk med en valgfri standardværdi, hvis ingen andre opfyldes.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man en tekstboks i Google Docs?

Ved at højreklikke på pilen, vil der dukke en udvideet menu op. Anden nederst ligger 'Roter', hvor det er muligt at vende pilen, så den vender, som vi ønsker det. Pilen er nu sat som ønsket, og vi kan bruge tekst- ikonet (markeret med et T i værktøjslinjen) til at indsætte en tekstboks.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på open-tdm.au.dk

Hvad er Autosum?

Eksempel på brug af ”Autosum”

lægge tallene sammen fra cellerne: B2, B3, B4 og B5, så du får resultatet i celle B6, skal du klikke i cellen B6 og klikke på ”Autosum”. Formlen bliver nu oprettet, og tallene bliver lagt sammen i celle B6. Du kan i celle B6 se formlen, som lyder: =SUM(B2:B5).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på duka.dk

Hvordan skriver man tal i Excel?

Tilgængelige talformater i Excel
  1. Markér en celle eller et celleområde.
  2. På fanen Hjem vælger du Tal fra rullemenuen. eller du kan vælge en af disse indstillinger: Tryk på Ctrl+1, og vælg Tal. Højreklik på cellen eller celleområdet, vælg Formater celler... , og vælg Tal. ...
  3. Vælg det format, du ønsker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan trækker man tal i Excel?

Subtrahere tal i et område

Brug funktionen SUM til at lægge negative tal sammen i et område. Bemærk!: Der er ingen SUBTRAHER-funktion i Excel. Brug funktionen SUM, og konverter de tal, du vil subtrahere, til negative værdier.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man kvadratrod?

Fordi kvadratroden af 9 er 3, og 32 er 9, kan vi skrive: (√9)2=9. (√a)2=a,a>0.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på webmatematik.dk

Hvad er symbolet for kvadratrod?

Kvadratrod, af et tal a er ethvert tal b, som ganget med sig selv giver a, dvs. opfylder b2=a. Ethvert positivt tal a har en positiv kvadratrod √a og en negativ kvadratrod −√a.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på denstoredanske.lex.dk

Hvad er det modsatte af kvadratrod?

Anden potens er det modsatte af kvadratrod. Tredje potens er det modsatte af kubikrod. Fjerde potens er det modsatte af den fjerde rod.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på gotutor.dk

Hvad er et struktur diagram?

Et strukturdiagram er en grafisk oversigt, som viser hvorledes data, en hjemmeside eller en organisation er organiseret i en hierarkisk struktur. Der er ikke specielle krav til hvorledes struktur diagrammer skal tegnes, man skal dog let kunne afkode tegningen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på emu.dk

Hvordan laver man et punktdiagram i Excel?

Markér de data, du vil afbilde i punktdiagrammet. Klik på Punktdiagram i gruppen Diagrammer på fanen Indsæt. Klik på Punktdiagram kun med datapunkter. Tip!: Du kan holde musen over en diagramtype for at få vist dens navn.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man have flere akser i et diagram?

Tilføj en sekundær vandret akse (Office 2010)

Klik på et diagram, der viser en sekundær lodret akse. Dette viser Diagramværktøjer, som tilføjer fanerne Design, Layout og Format. Klik på Akser i gruppen Akser under fanen Layout. Klik på Sekundær vandret akse, og klik derefter på den ønskede visningsindstilling.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com