- Markér en celle i dine data.
- Vælg Hjem > Formatér som tabel.
- Vælg en typografi for tabellen.
- I dialogboksen Opret Tabel skal du angive dit celleområde.
- Markér, hvis tabellen indeholder overskrifter.
- Vælg OK.
Hvordan indsætter man en tabel i Excel?
Vælg Indsæt > Tabel > Indsæt tabel. Vælg antallet af kolonner og rækker og indstillingerne for automatisk tilpasning, og vælg derefter OK. Tip!: Markér afkrydsningsfeltet Husk målene for nye tabeller, hvis du ønsker, at alle tabeller skal se ud på denne måde.
Hvordan laver man et datasæt i Excel?
Du skal blot markere en celle i et dataområde > vælge knappen Analyser data på fanen Hjem. Analyser data i Excel analyserer dine data og returnerer interessante visuelle elementer om dem i en opgaverude.
Hvordan laver man et Linjediagram i Excel?
- Vælg data til diagrammet.
- Vælg Indsæt > Anbefalede diagrammer.
- Vælg et diagram på fanen Anbefalede diagrammer for at få vist et eksempeldiagram. ...
- Vælg et diagram.
- Vælg OK.
Kan man lave en graf i Excel?
- Markér de data, du vil oprette et diagram for.
- Klik på INDSÆT > Anbefalede diagrammer.
- Under fanen Anbefalede diagrammer skal du rulle gennem listen over diagrammer, som Excel anbefaler til dine data, og klikke på et diagram for at få vist, hvordan dataene ser ud.
Selvstudium til Excel-diagrammer og -grafer
Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan laver jeg et er diagram?
- Identificer enheder. Det første skridt er at identificere alle enhederne, der udgør din database eller proces. ...
- Tilføj attributter. ...
- Identificer relationen mellem enhederne. ...
- Definer kardinaliteter. ...
- Del dit ER-diagram. ...
- Opdater og gentag.
Hvordan laver man 3 grafer i Excel?
Gå til fanen ”Indsæt” på Båndet i Excel. Under sektionen ”Diagrammer” vælger du, hvilken type diagram der skal bruges. Du kan vælge, om dine data skal vises i en todimensionel eller tredimensionel graf.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Hvordan markerer man en række i Excel?
Hvis du trykker Ctrl+Skift+piletast en gang til, markeres hele rækken eller kolonnen. Træk hen over række- eller kolonneoverskrifterne. Du kan også markere den første række eller kolonne, holde SKIFT nede og klikke på den sidste række eller kolonne.
Hvilke typer diagrammer er der?
- Afhængighedsdiagram.
- Blokdiagram.
- Dataflow-diagram.
- Entity-Relationship diagram (ERD)
- Euler-diagram - anvendes inden for logik og mængdelære, udviklet af Leonhard Euler (1707-1783)
- Feynman-diagram.
- Fiskebens-diagram.
- Karnaugh-diagram.
Hvordan skriver man formler i Excel?
- Klik på den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
- Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8.192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
- Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).
Hvordan starter alle formler i Excel?
Bemærk!: Formler i Excel starter altid med et lighedstegn. Markér en celle, eller skriv dens adresse i den markerede celle. Angiv en operator. For eksempel – for at trække fra.
Hvordan folder man rækker ud i Excel?
- Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
- Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan slår man celler sammen i Excel?
- Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i.
- Skriv =, og vælg derefter den første celle, der skal kombineres.
- Skriv &, og sæt anførselstegn rundt om et mellemrum.
- Markér den næste celle, du vil kombinere, og tryk derefter på Enter.
Hvordan flytter man linjer i Excel?
- Når du flytter rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt udklippede celler.
- Når du kopierer rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt kopierede celler.
Hvordan laver man 2 Y akser i Excel?
- Vælg et diagram for at åbne Diagramværktøjer.
- Væg Design > Skift diagramtype.
- Vælg Kombinationsdiagram > Klyngekolonne – kurve på sekundær akse.
- Vælg Sekundær akse for den dataserie, du vil vise.
- Vælg rullelistepilen, og vælg Kurve.
- Vælg OK.
Kan man have flere diagramtyper i et diagram Excel?
Excel understøtter mange typer diagrammer for at hjælpe dig med at få vist data på en måde, der giver mening for målgruppen. Når du opretter et diagram eller ændrer et eksisterende diagram, kan du vælge mellem en række forskellige diagramtyper (f. eks. et søjlediagram eller et cirkeldiagram) og deres undertyper (f.
Hvad er en e r model?
En ER model (eller ER diagram) står for Entity-Relationship model og er en model som benyttes til at opstille en grafisk præsentation af hvordan separate elementer i en database er opbygget og relaterer til hinanden. Modellen blev udviklet af Peter Chen i 1976.
Hvad betyder SQL?
SQL står for Structured Query Language. Programmeringssproget benyttes til at skabe, opbevare og manipulere data i relationelle databaser og er verdens mest benyttede programmeringssprog til dette formål.
Hvor kan jeg lave grafer?
Google Charts byder på en væld af muligheder for grafer, og du kan lave alle de gængse diagrammer, som du også finder i Excel.
Hvordan laver man punktopstilling i Excel?
Markér en tom celle, og klik derefter på Symbol under fanen Indsæt. Skriv 2022 i feltet Tegnkode nederst i dialogboksen. Klik derefter på Indsæt og Luk.
Hvordan sætter man tekst ind i Excel?
Hvis du vil medtage tekst i dine funktioner og formler, skal du omgive teksten med dobbelte anførselstegn (""). Anførselstegnene fortæller Excel, at det handler om tekst, og ved tekst mener vi ethvert tegn, herunder tal, mellemrum og tegnsætning. Her er et eksempel: =A2&" solgte enheder "&B2&".
Hvordan laver man farver i Excel?
Markér den celle eller det celleområde, du vil formatere. Klik på Hjem > dialogboksstarteren Formatér celler, eller tryk på Ctrl+Shift+F. Vælg den ønskede farve under Baggrundsfarve under fanen Fyld.