- Vælg dine data.
- Klik på Indsæt > Indsæt hierarkidiagram > Solstråle. Du kan også bruge fanen Alle diagrammer i Anbefalede diagrammer til at oprette et solstrålediagram, selvom solstrålediagrammet kun kan anbefales, når der er tomme celler i den hierarkiske struktur.
Kan man lave et årshjul i PowerPoint?
I PowerPoint kan du nemt indsætte et årshjul du selv kan tilpasse med Solstråle-diagrammet. Solstråle-diagrammet blev indført med Office 365 i 2016 (i dag kaldet “Microsoft 365”).
Hvordan laver man et diagram?
- Klik et vilkårligt sted i de data, du vil oprette et diagram for. ...
- Vælg Indsæt > diagrammer > og den ønskede diagramtype.
- Vælg den ønskede indstilling i den menu, der åbnes. ...
- Hvis du vil redigere diagrammet (titler, forklaringer, datanavne), skal du vælge fanen Diagram og derefter vælge Formatér.
Hvordan kan et årshjul se ud?
Et årshjul er visuelt som at have hele året rullet ud foran dig. Den cirkulære form giver dig mulighed for at se sammenhænge og overlap mellem aktiviteter på en intuitiv måde. Det gør det nemt at identificere mønstre og potentielle udfordringer i planlægningen.
Hvor kan jeg lave en graf?
Du kan lave et diagram i Word eller Excel. Hvis du har mange data til diagrammet, kan du oprette dit diagram i Excel og derefter kopiere fra Excel til et andet Office-program. Dette er også den bedste måde, hvis dine data ændres regelmæssigt, og du vil have, at diagrammet altid afspejler de seneste tal.
Sådan... Opretter og ændrer du et Sunburst-diagram i Excel 2016
Kan man lave en graf i Excel?
- Markér de data, du vil oprette et diagram for.
- Klik på INDSÆT > Anbefalede diagrammer.
- Under fanen Anbefalede diagrammer skal du rulle gennem listen over diagrammer, som Excel anbefaler til dine data, og klikke på et diagram for at få vist, hvordan dataene ser ud.
Hvordan laver man en graf i PowerPoint?
Hvis du vil oprette et simpelt diagram fra bunden i PowerPoint, skal du klikke på Indsæt > Diagram og vælge det ønskede diagram. Klik på Indsæt > Diagram. Klik på den ønskede diagramtype, og dobbeltklik derefter på det ønskede diagram.
Hvordan laver man sin egen skabelon i Word?
- Åbn det Word dokument, du vil gemme som en skabelon.
- Klik på Gem som skabelon i menuen Filer.
- Skriv det navn, du vil bruge til den nye skabelon, i dialogboksen Gem som.
- (Valgfrit) Vælg en placering, hvor skabelonen skal gemmes, i feltet Hvor .
- Klik på Microsoft Word-skabelon (. ...
- Klik på Gem.
Hvorfor lave et årshjul?
Med et godt årshjul ved man altid hvad man skal kommunikere og på hvilke medier, man skal kommunikere. På den måde bliver man ikke "overrasket" af der er "Morsdag, farsdag, Påske osv" - man er forberedt og har kommunikationen klar, så den er tilpasset virksomhedens overordnede strategi.
Hvordan laver man et årshjul i Excel?
- Marker de data, du skal bruge.
- Vælg fanen Indsæt og derefter menuen Indsæt cirkel eller kransediagram.
- På menuen vælger du Flere cirkeldiagrammer…. ...
- I dialogboksen Indsæt diagram vælger du kategorien Solstråle og derefter diagrammet Solstråle (der er kun ét).
- Afslut med OK.
Hvilke typer diagrammer er der?
- Afhængighedsdiagram.
- Blokdiagram.
- Dataflow-diagram.
- Entity-Relationship diagram (ERD)
- Euler-diagram - anvendes inden for logik og mængdelære, udviklet af Leonhard Euler (1707-1783)
- Feynman-diagram.
- Fiskebens-diagram.
- Karnaugh-diagram.
Kan man lave et 3D cirkel diagram?
Foruden 3D-cirkeldiagrammer kan du oprette et cirkeldiagram med cirkeludsnit eller et cirkeldiagram med søjleudsnit. I disse diagrammer vises mindre værdier trukket ud til et sekundært cirkeldiagram eller stablet liggende søjlediagram, hvilket gør det nemmere at adskille dataene.
Hvordan laver man en graf med 2 y akser?
- Vælg et diagram for at åbne Diagramværktøjer.
- Væg Design > Skift diagramtype.
- Vælg Kombinationsdiagram > Klyngekolonne – kurve på sekundær akse.
- Vælg Sekundær akse for den dataserie, du vil vise.
- Vælg rullelistepilen, og vælg Kurve.
- Vælg OK.
Hvad er et årshjul?
Et årshjul er ofte din bedste ven, når du skal skabe et struktureret overblik for det kommende års begivenheder. Og det gælder uanset, om du skal planlægge personalearrangementer, marketingaktiviteter eller andre vigtige opgaver i din virksomhed. I alle tilfælde støtter dit årshjul dig med effektiv planlægning.
Hvordan laver man sin egen skabelon i PowerPoint?
- På fanen Filer skal du klikke på Gem som (eller Gem en kopi, hvis du bruger Microsoft 365).
- Klik på Gennemse under Gem for at åbne dialogboksen Gem som.
- Vælg PowerPoint-skabelon på listen Filtype i dialogboksen Gemsom.
Hvad indeholder et HR årshjul?
DI's Årshjul til HR er et DI Docs værktøj, som hjælper dig med at huske frister og andre begivenheder, du skal være opmærksom på i løbet af året, såsom ferieplanlægning, indbetaling til pension, barsel, overgang fra vintertid til sommertid og meget mere. Du kan vælge at udfylde årshjulet på dansk eller engelsk.
Hvor finder man skabeloner i Excel?
- Gå til Create.Microsoft.com.
- Klik på Skabeloner øverst på siden.
- Klik på Excel på siden Skabeloner. ...
- Klik på den ønskede skabelon, klik på Rediger i browser, log på, hvis du bliver bedt om det, og klik derefter på Fortsæt.
Hvordan laver man Design i Word?
- Vælg Design > Temaer.
- Peg på et tema for at få vist et eksempel på, hvordan det ser ud.
- Vælg det ønskede tema.
Hvad er en Word skabelon?
En Word skabelon – eller template, som det hedder i den engelske version af Word – er i sin simpleste form en standardopsætning for, hvorledes et dokument af en bestemt type altid skal se ud. Hvis man har behov for at oprette den samme slags dokumenter igen og igen – f.
Hvordan laver man et godt slide?
- Skriv ikke for meget tekst på dine PowerPoint slides. ...
- Grafik og billeder skal understøtte dit budskab. ...
- Præsentationen bør følge dit firmas designlinie. ...
- Vælg den rigtige skrifttype, både i skriftsnit og størrelse. ...
- Undgå for mange effekter og elementer.
Hvordan laver man PowerPoint til PDF?
- Vælg Filer > Eksportér.
- Klik på Opret PDF/XPS-dokument og klik derefter på Opret PDF/XPS.
- Vælg i dialogboksen Udgiv som PDF eller XPS en placering, hvor filen skal gemmes. ...
- Hvis du eventuelt vil ændre den endelige PDF-fil, skal du gøre et af følgende: ...
- Klik på Publicer.
Hvordan ændre man sprog i PowerPoint?
På fanen Gennemse skal du gå til Sprog. Vælg Sprog > Angiv korrektursprog, og vælg derefter Registrer automatisk sprog. I Office findes sprogindstillingerne i dialogboksen Angiv sprogindstillinger for Office.
Hvordan laver man en tabel i Excel?
- Markér en celle i dine data.
- Vælg Hjem > Formatér som tabel.
- Vælg en typografi for tabellen.
- I dialogboksen Opret Tabel skal du angive dit celleområde.
- Markér, hvis tabellen indeholder overskrifter.
- Vælg OK.
Kan man lave linjeskift i Excel?
- Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
- Klik på det sted i den markerede celle, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
- Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.
Kan man sortere i Excel?
Sortering er en af de hyppigst brugte funktioner til administration af data. I Excel kan du sortere tabeller efter én eller flere kolonner, i stigende eller faldende rækkefølge eller udføre en brugerdefineret sortering.