- Højreklik på en værdi i pivottabellen, og vælg Gruppér.
- I feltet Gruppering skal du markere afkrydsningsfelterne Starter fra og Slutter med og redigere værdierne om nødvendigt.
- Under Inden skal du vælge et tidsinterval. ...
- Vælg OK.
Hvordan laver man grupperet data i Excel?
Få mere at vide under Opret, indlæs eller rediger en forespørgsel i Excel. Vælg Hjem > Gruppér efter. I dialogboksen Gruppér efter skal du vælge Avanceret for at vælge mere end én kolonne at gruppere efter. Tilføj en kolonne, der skal sammenlægges, ved at vælge Tilføj sammenlægning nederst i dialogboksen.
Hvordan laver man grupper i Excel?
Gå til Data > Disposition > gruppe > gruppe. Vælg Rækker i dialogboksen Gruppe, og vælg derefter OK.
Hvordan gruppere man data?
Når man grupperer et datasæt, inddeler vi observationerne i intervaller. Et godt billede til at skelne er, om man måler folks skostørrelse eller højde. Ved skostørrelse vil du observere 36, 37, 38, 39, … , 44, 45, 46, 47.
Kan man gruppere data i en pivottabel?
Når du designer en pivottabel, trækker du felter, der repræsenterer grupperinger, kategorier eller hierarkier, til sektionen kolonner og rækker i pivottabellen for at gruppere dataene.
Grupperede observationer i Excel
Hvad er get pivot data?
Funktionen GETPIVOTDATA returnerer synlige data fra en Pivottabel.
Hvorfor laver man en pivottabel?
Pivottabeller er verdens kraftigste værktøj til at generere rapporter over store mængder data. En pivottabel omdanner hver kolonne i dit datasæt til felter som du kan bruge til at sammensætte rapporter på kryds og tværs. I denne guide lærer du derfor at oprette, tilpasse og filtrere en pivottabel i Excel.
Hvad er grupperet data?
Når vi inddeler observationer i intervaller, så grupperer vi dem. Eksempel: Et datasæt består af skostørrelserne i en familie: 35, 37, 39, 40, 43. Observationerne er ugrupperede.
Hvordan samler man kolonner i Excel?
Vælg Transformér > Flet kolonner. I dialogboksen Flet kolonner skal du angive en separator, der skal indsættes mellem hver flettet kolonne. Du kan vælge mellem foruddefinerede separatorværdier eller angive en brugerdefineret separatorværdi. Vælg OK.
Hvordan laver man et histogram i Excel?
Tryk på Indsæt > diagrammer > Histogram. Hvis det er nødvendigt, kan du tilpasse elementerne i diagrammet. Bemærk!: Denne funktion er kun tilgængelig, hvis du har et Microsoft 365-abonnement. Hvis du er en Microsoft 365abonnent, skal du sørge for, at du har den seneste version af Office.
Hvordan laver man grupper?
- Log ind på Google Grupper.
- Klik på Opret gruppe øverst til venstre.
- Angiv oplysninger om gruppen, og vælg indstillinger. Oversigt over indstillinger.
- Klik på Opret gruppe. ...
- (Valgfrit) Næste trin: Vælg avancerede indstillinger for din gruppe.
Kan man gruppere ark i Excel?
Gruppér markerede regneark
Hold Ctrl nede, og klik på de faner i regnearket, som du vil gruppere. Tip!: Hvis du vil gruppere fortløbende regneark, skal du klikke på den første regnearksfane i intervallet, holde Skift nede og klikke på den sidste regnearksfane i intervallet.
Hvordan laver man en pivot tabel?
Markér en celle i kildedataene eller tabelområdet. Gå til Indsæt > Anbefalet pivottabel. Excel analyserer dine data og giver dig flere muligheder, som i dette eksempel ved hjælp af data om husholdningsudgifter. Vælg den pivottabel, der passer bedst til dig, og tryk på OK.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvad er variations bredden?
Variationsbredden er altså afstanden mellem den største observation og den mindste observation i datasættet. Variationsbredden siger derfor noget om, hvor spredte observationerne er. Jo større variationsbredden er, jo mere spredt er observationerne.
Hvad er grupperede observationer?
Hvis der foreligger et antal målinger eller observationer i form af tal, taler man om ugrupperede observationer, hvis man ikke slår dem sammen i grupper. Der er altså 24 familier, der modtog 8 tryksager, og disse 24 udgjorde 12% af de 200 familier.
Hvordan samler man to celler i Excel?
- Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i.
- Skriv =SAMMENKÆDNING(.
- Markér den celle, du først vil kombinere. ...
- Luk formlen med en højreparentes, og tryk på Enter.
Hvordan laver man et dynamisk regneark?
Vælg menuen Eksportér til Excel på kommandolinjen, og vælg derefter Dynamisk regneark. Markér de kolonner, du vil eksportere, og vælg derefter Eksportér. Når overførslen er fuldført, skal du navigere til placeringen af den hentede fil. Når du henter et regneark, gemmes det automatisk på computeren.
Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan skriver man et interval?
Intervaller skrives som de to tal, der angiver endepunkterne, adskilt af et semikolon (;), og omgivet af klammer (kantede parenteser), [ og ]. klammerne bruges til at markere, om de angivne endepunkter er en del af eller står uden for intervallet: Vender en klamme ind imod et tal, ligger tallet i intervallet.
Hvad gør en sumkurve?
En sumkurve er en kurve i et koordinatsystem, der beskriver sammenhængen mellem observationerne i et datasæt og de tilhørende kumulerede frekvenser. På en sumkurve er observationerne ud ad førsteaksen, mens de kumulerede frekvenser er op ad andenaksen.
Hvad er forskellen på varians og spredning?
Varians og spredning (eller standardafvigelse om man vil) er mål for det samme, nemlig som du siger, hvor meget målingerne afviger fra gennemsnittet. Spredningen er sådan set blot kvadratroden af variansen. Man finder variansen ved at for hver enkel måling finder man forskellen på denne og middelværdien.
Hvordan opdaterer man en pivottabel?
Opdater manuelt
Opdater i gruppen Data , eller tryk på Alt+F5. Tip!: Du kan højreklikke på pivottabellen og vælge Opdater. Opdater alle.
Hvornår bruger man en pivottabel?
En pivottabel kan give dig et overblik over de mest komplekse datasæt, og du kan nemt og hurtigt tilpasse dit overblik, hvis du ønsker data fremstillet på en anderledes måde. Med en pivottabel kan du sortere, filtrere og analysere data direkte i din tabel uden at skulle lave en masse mellemregninger i andre celler.
Kan man lave en graf i Excel?
Du kan oprette et diagram til dine data i Excel til internettet. Afhængigt af de data, du har, kan du oprette et søjle-, kurve-, cirkel-, søjle-, område-, punkt- eller radardiagram.