Start med at markere teksten, der skal inddeles i spalter/kolonner (Brug CTRL+A hvis du vil markere hele dokumentet) Vælg fanen "Sidelayout" og knappen "Spalter". Veælg herefter det antal spalter, du ønsker. Nu inddeles den markerede tekst i spalter/kolonner.
Hvordan laver man en kolonne i Word?
Vælg fanen Layout. Klik på pilen i nederste højre hjørne i sektionen Rækker og kolonner. Indsæt en celle, og flyt alle andre celler i den pågældende række til højre. Bemærk!: Word indsætter ikke en ny kolonne.
Hvordan laver man kolonner?
Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt kolonner.
Hvordan deler man et word dokument i 4?
- Marker de afsnit, du vil formatere i spalter.
- Vælg fanen Layout og vælg derefter menuen Spalter.
- Klik på de spalter du ønsker.
Hvordan sætter man lineal ind i Word?
- Gå til Vis, og vælg Lineal.
- Hvis den lodrette lineal ikke vises, skal du kontrollere, at du er i visningen Udskriftslayout. Hvis den stadig ikke vises, kan det være nødvendigt at slå linealen til. Gå til Word > Indstillinger > Vis (under Værktøjer til redigering og korrektur).
Spalter
Hvordan sætter man linjer på Word?
I et Word dokument eller i en mail, du skriver, kan du tegne linjer (og andre figurer) for at illustrere, hvad du siger. Vælg Indsæt > Figurer på båndet. Pop ud øverst i meddelelsen for at åbne et separat vindue, der indeholder fanen Indsæt ).
Hvordan laver man Design i Word?
- Vælg Design > Temaer.
- Peg på et tema for at få vist et eksempel på, hvordan det ser ud.
- Vælg det ønskede tema.
Hvordan deler man et Word dokument i 3?
- Vælg Del. Eller Vælg filer > del. ...
- Vælg, hvem du vil dele med fra rullemenuen, eller angiv et navn eller en mailadresse.
- Tilføj en meddelelse, hvis du vil, og vælg derefter Send. Du har flere muligheder:
Hvordan deler man et Word dokument op i 2?
- Vælg Visning > Opdel.
- For at tilpasse ruderne, skal du blot trække i kanten.
Hvordan laver man en bagside i Word?
- Klik på fanen Filer.
- Klik på Udskriv.
- Under Indstillinger, skal du klikke på Udskriv på én side. Hvis Udskriv på begge sider er tilgængelig, er printeren konfigureret til duplexudskrivning.
Hvad er kolonne og hvad er række?
Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.
Hvordan deler jeg en side op i Word?
På fanen Vis skal du klikke på Arranger, og derefter skal du klikke på Opdel. Hvis vinduet ikke er bredt nok, viser WordOpdel direkte under fanen Vis. Hvis du vil justere rudernes relative størrelser, skal du flytte musemarkøren hen til skillelinjen.
Hvordan sletter man hver anden række i Excel?
Højreklik på en ad de markerede celler og klik på "Slet" > Slet hele rækken.
Hvordan fletter man fra Excel til Word?
Under fanen Forsendelser skal du vælge Start brevfletning> Guiden Trinvis brevfletning. I ruden Brevfletning under Vælg modtagere skal du vælge Brug en eksisterende liste. Under Brug en eksisterende liste skal du vælge Gennemse og derefter åbne dit formaterede regneark.
Hvordan fletter man celler i Word?
Flette celler
Markér de celler, du vil flette. Vælg Layout > Flet celler. Hvis du vil ophæve fletning af celler, skal du markere cellerne og vælge Ophæv fletning af celler.
Hvordan fletter man indhold af to celler i Excel?
- Markér den første celle, og tryk på Skift , mens du markerer den sidste celle i det område, du vil flette. Vigtigt!: Sørg for, at kun én af cellerne i området indeholder data.
- Vælg Hjem > Flet & Center.
Hvordan laver man 2 streger i Word?
- Markér den tekst, du vil understrege.
- Gå til Hjem, og vælg dialogboksstarteren Skrifttype .
- Vælg dobbelt understregning på rullelisten Understregningstype .
Hvordan laver man et fælles dokument?
- Vælg Del i øverste højre hjørne.
- Vælg Gem for at gemme dokumentet i skyen for at dele det.
- Vælg Send en kopi. ...
- Vælg Mail som vedhæftet fil. ...
- Vælg en mailkontoudbyder.
- Fuldfør mailen med inviterede, tilføj en valgfri note, og send.
Hvordan redigerer man i et word dokument?
Hvis du vil foretage ændringer i et dokument, skal du vælge Rediger dokument i øverste højre hjørne > Rediger. Hvis en anden har oprettet dokumentet, tillader de muligvis ikke redigering. Du kan gå til Filer > Gem som, gemme den med et andet navn og redigere det nye dokument.
Hvorfor kan jeg ikke dele på Word?
Elementer i din Personlig boks er private, og kan ikke deles. Hvis du vil dele, skal du flytte indholdet til en mappe uden for din Personlig boks, og dele det derfra.
Kan man lave a3 i Word?
- Klik på Dokument i menuen Formater.
- Klik på Sideopsætning.
- Vælg en papirstørrelse i pop op-menuen Papirstørrelse.
- Klik på OK.
- Klik på Hele dokumentet i pop op-menuen Anvend på, og klik derefter på OK.
Hvordan undgår man sidetal på første side?
Fjern sidetallet på den første side
Gå til Indsæt > Sidehoved eller Sidefod > Rediger sidehoved eller Rediger sidefod. Vælg Speciel første side. Bemærk!: Speciel første side kan anvendes på den første side i en hvilken som helst sektion i dokumentet, og ikke kun på første side.
Hvad er en Word skabelon?
En Word skabelon – eller template, som det hedder i den engelske version af Word – er i sin simpleste form en standardopsætning for, hvorledes et dokument af en bestemt type altid skal se ud. Hvis man har behov for at oprette den samme slags dokumenter igen og igen – f.
Hvor finder man indstillinger i Word?
Hvis du vil se generelle indstillinger for at arbejde med Word, skal du klikke på Indstillinger for > filer > Generelt.
Hvad er et linjeskift?
Linjeskift markerer som regel afslutningen på en meningsdannende enhed eller begyndelsen på et nyt afsnit.