Hvordan markerer man en række i Excel?

Markér en eller flere rækker og kolonner Eller klik på en vilkårlig celle i kolonnen, og tryk derefter tryk på Ctrl+mellemrum. Vælg rækkenummeret for at markere hele rækken. Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markerer man i Excel?

Markere alle celler i et regneark
  1. Klik på knappen Marker alt.
  2. Tryk på Ctrl+A. Bemærk! Hvis regnearket indeholder data, og den aktive celle er over eller til højre for dataene, markeres det aktuelle område, når du trykker på Ctrl+A. Hvis du trykker på Ctrl+A igen, markeres hele regnearket.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan kopierer man en række i Excel?

Markér den række eller kolonne, du vil flytte eller kopiere. eller tryk på Ctrl+C i gruppen Udklipsholder under fanen Hjem. Markér cellen øverst til venstre i indsætningsområdet eller cellen, hvor du vil indsætte værdien, celleformatet eller formlen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan viser man skjulte rækker i Excel?

Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du skal finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder:
  1. Tryk på F5 > Speciel.
  2. Tryk på Ctrl+G > Speciel.
  3. Eller klik på Find & Vælg>Gå til speciel i gruppen Redigering under fanen Hjem.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fryser man en række i Excel?

Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Excel Hurtigt tip: Vælg en hel række eller kolonne



Hvordan låser man noget i Excel?

Låse celler for at beskytte dem
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
  3. Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man enkelte celler i Excel?

Markér kun de celler, du vil låse, i regnearket. Få vist pop op-vinduet Formatér celler igen (Ctrl+Skift+F). Denne gang skal du på fanen Beskyttelse markere afkrydsningsfeltet Låst og derefter vælge OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?

Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke slette rækker i Excel?

Slette en række, kolonne eller celle fra en tabel
  1. Højreklik på en celle, række eller kolonne i en tabel, som du vil slette.
  2. Klik på Slet på miniværktøjslinjen.
  3. Vælg Slet celler, Slet kolonner eller Slet rækker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man en række fast i Excel?

Sådan fryser du flere rækker eller kolonner:
  1. Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
  2. På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markere man dubletter i Excel?

Markér det celleområde, der indeholder de dublerede værdier, du vil fjerne. Tip!: Fjern eventuelle dispositioner eller subtotaler fra dine data, før du forsøger at fjerne dubletter. Vælg Data > Fjern dubletter, og markér eller fjern derefter markeringen i de kolonner, hvor du vil fjerne dubletter, under Kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan slår man scroll lock fra?

Hvis du trykker på en piletast, mens SCROLL LOCK er slået til, rulles én række op eller ned eller en kolonne til venstre eller højre. Hvis du vil bruge piletasterne til at flytte mellem celler, skal du slå SCROLL LOCK fra. Det gør du ved at trykke på Tasten Scroll Lock (kaldet ScrLk) på tastaturet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markerer man?

I Word kan du markere al tekst i et dokument (Ctrl+A) eller markere en bestemt tekst eller bestemte elementer i en tabel ved hjælp af musen eller tastaturet. Du kan også markere tekst eller elementer, der er forskellige steder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke markere celler i Excel?

Markér celleindhold i Excel
  1. Klik på en celle for at markere den. ...
  2. Hvis du vil markere et område, skal du vælge en celle og derefter trække hen over de andre celler ved at holde venstre museknap nede. ...
  3. Hvis du vil markere celler, som ikke støder op til hinanden, skal du holde Ctrl nede og vælge cellerne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan tilpasser man kolonner i Excel?

Gå til Hjem > Celler > Formatér. Under Cellestørrelse skal du vælge Tilpas kolonnebredde automatisk. Bemærk!: Hvis du hurtigt vil tilpasse alle kolonner i regnearket automatisk, skal du markere Markér alt og derefter dobbeltklikke på en af rammerne mellem to kolonneoverskrifter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan indsætter man en ny række i Excel?

Indsæt en eller flere rækker, kolonner eller celler i Excel til...
  1. Markér overskriften på rækken over det sted, hvor du vil indsætte ekstra rækker. Tip!: Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. ...
  2. Hold Ctrl nede, klik på de markerede rækker, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fjerner man linjer i Excel?

Hvis du vil have vist gitterlinjerne, skal du klikke på fanen Vis i Excel, PowerPointeller Wordog derefter markere afkrydsningsfeltet Gitterlinjer . Hvis du vil skjule gitterlinjerne, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Gitterlinjer .

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke kopiere fra Excel?

Årsag: Området Kopiér og indsætningsområdet har ikke samme størrelse og form. Løsning: Markér cellen øverst til venstre i stedet for hele området, før du indsætter. Klik på den celle, hvor du vil have vist cellen øverst til venstre for de kopierede data. Klik på Sæt ind på fanen Hjem.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan folder man rækker sammen i Excel?

Markér dataene (herunder eventuelle sumrækker eller -kolonner). Gå til Data > Disposition > Gruppe > Gruppe, og vælg derefter Rækker eller Kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er en kolonne og hvad er en række?

Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på da.wikipedia.org

Hvordan låser man en celle i Excel formel?

Når du laver formler i Excel, kan du lette kopieringen af dine formler ved hjælp af ét tegn – nemlig dollartegnet $. Dollartegnet bruges til det der i Excel kaldes 'absolutte referencer'. Her låser du en celle i en formel ved at bruge $, hvorefter formlen refererer til samme celle, uanset hvorhen den kopieres.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk

Kan man låse en fane i Excel?

Aktivér beskyttelse af regneark
  1. I din Excel-fil skal du markere det regneark, du vil beskytte.
  2. Markér de celler, som andre kan redigere. ...
  3. Højreklik et vilkårligt sted i arket, vælg Formatér celler (eller brug Ctrl+1 eller kommando+1 på Mac), og gå derefter til fanen Beskyttelse, og fjern markeringen i Låst.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan slår man to celler sammen i Excel?

Kombinere tekst fra to eller flere celler i én celle
  1. Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i.
  2. Skriv =, og vælg derefter den første celle, der skal kombineres.
  3. Skriv &, og sæt anførselstegn rundt om et mellemrum.
  4. Markér den næste celle, du vil kombinere, og tryk derefter på Enter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com