- I menuen Visning skal du klikke på Normal.
- Markér miniaturen for den slide, du vil føje noter til.
- Ruden Noter vises under din slide. Klik der, hvor der står Klik for at tilføje noter og skriv det, du gerne vil tilføje.
- Du kan skjule ruden Noter ved at klikke på knappen Noter. på proceslinjen.
Hvordan skriver man tekst i PowerPoint?
Du kan føje tekst til en PowerPoint slide eller en slidemaster ved at indsætte et tekstfelt og skrive i det pågældende felt. Du kan derefter formatere teksten ved at markere teksten eller hele feltet. Du kan også føje tekst til pladsholdere og figurer.
Hvorfor kan jeg ikke skrive i PowerPoint?
Hvis et regneark eller en præsentation er låst for redigering og ikke kan redigeres i Windows-programmet på computeren, kan det være, at filen allerede redigeres af en anden, eller at vedkommende har tjekket filen ud.
Hvordan laver man en PowerPoint præsentation?
- Åbn PowerPoint.
- Vælg Ny i venstre rude.
- Vælg en indstilling: Hvis du vil oprette en præsentation fra bunden, skal du vælge Tom præsentation. Hvis du vil bruge et forberedt design, skal du vælge en af skabelonerne.
Hvordan arbejder man i PowerPoint?
- Åbn din PowerPoint præsentation, og vælg Del. i øverste højre hjørne af båndet, og vælg derefter Inviter Mennesker. ...
- Angiv mailadressen på den person, du vil dele præsentationen med. ...
- Klik på Del.
PowerPoint Tutorial for begyndere
Hvordan starter man en PowerPoint?
Hvis du vil starte et slideshow i PowerPoint til internettet, skal du åbne filen og vælge Afspil fra begyndelsen på fanen Slideshow på båndet. (Hvis du har deaktiveret Forenklet bånd, har du ikke fanen Slideshow . Brug i stedet fanen Vis til at starte Præsentationscoach).
Hvordan indtaler man i PowerPoint?
- Vælg Indsæt > media > lyd.
- Vælg Optag lyd.
- Indtast et navn for lydfilen, vælg Optag, og begynd at tale. ...
- Du kan gennemgå din optagelse, vælge Stop og derefter vælge Afspil.
- Vælg Indspil for at genindspille dit klip, eller vælg OK, hvis du er tilfreds.
Hvordan laver man et godt oplæg?
- Find dit hovedbudskab – gentag det i starten, midten og slutningen. ...
- Beskær indholdet – fortæl ikke alt hvad du ved eller om hele rejsen. ...
- Udvælg dine bedste argumenter – dem som rent faktisk overbeviser. ...
- Skab struktur i din præsentation. ...
- Fængende indledning – godt begyndt er halvt fuldendt.
Hvordan starter man en god præsentation?
- Begyndelse #1: Den kreative præsentation af sig selv.
- Begyndelse #2: Fang publikum med en krog.
- Begyndelse #3: Drømmescenariet.
- Begyndelse #4: Få dit publikum til at sige ja.
- Begyndelse #5: Henvend dig direkte til publikum.
Hvordan laver man PowerPoint om til Word?
- Klik på Filer > Eksportér.
- Klik på Opret uddelingskopier under Eksportér og klik på Opret uddelingskopier under Opret uddelingskopier i Microsoft Word.
- Klik på det sidelayout, du vil have, i dialogboksen Send til Microsoft Word, og gør derefter et af følgende:
Hvordan laver man hævet skrift i PowerPoint?
Markér det tegn, du vil formatere som hævet eller sænket skrift. Vælg dialogboksstarteren Skrifttype i gruppen Skrifttype under fanen Hjem. På fanen Skrifttype under Effekter skal du markere afkrydsningsfeltet Hævet skrift eller Sænket skrift.
Hvad skal en god præsentation indeholde?
God præsentationsteknik indebærer at du ved, hvordan du kommer godt fra start. Starten lægger kimen til den energi og interesse, der skal bære din præsentation. Der er mange muligheder for en fængende start. Det kan være et sigende citat, et relevant spørgsmål eller en god historie.
Kan man låse en PowerPoint for redigering?
- Vælg Fil > Info.
- Vælg Beskyt præsentation > Kryptér med adgangskode.
- Skriv den adgangskode , du vil bruge, i feltet Adgangskode. Vælg OK.
- PowerPoint beder dig om at bekræfte adgangskoden ved at angive den igen.
- Gem filen for at sikre, at adgangskoden træder i kraft.
Hvordan man skriver en tekst?
- Skriv i et aktivt sprog.
- Skriv simpelt uden akadmiker-jargon.
- Husk variation i dine sætninger.
- Inddrag din læser direkte.
- Skær ned for forvægtskonstruktioner.
Hvordan afslutter man en PowerPoint?
Hvis du vil afslutte optagelsen, skal du højreklikke på den sidste slide og derefter klikke på Afslut slideshow.
Hvordan laver man hævet 2 tal?
Brug tastaturgenveje til at anvende hævet eller sænket skrift. Markér den tekst eller det tal, du vil bruge. Ved hævet skrift, skal du trykke på Ctrl, Skift og plustegnet (+) på samme tid. Ved sænket skrift, skal du trykke på Ctrl og lighedstegnet (=) på samme tid.
Hvordan indleder man et oplæg?
- Vække interesse for opgaven, så din læser får lyst til at læse den.
- Præsentere dit emne og din vinkel, så din læser får en idé om, hvad din opgave kommer til at handle om.
- Præsentere teksterne, som du skriver om i opgaven.
Hvad er præsentationsteknik?
Når du holder en præsentation, formidler du ikke bare et budskab. Du formidler et budskab til nogen. Det betyder, at du først må forklare, hvorfor dit budskab er relevant for disse mennesker. Et typisk problem ved mange præsentationer er, at de fokuserer for meget på, hvilke resultater afsenderen er nået frem til.
Hvor mange slides på 20 min?
Der er forskellige tommelfingerregler, som kan hjælpe dig med at holde en kort og fokuseret præsentation: 10-20-30-reglen – Du må bruge 10 slides, din præsentation må ikke vare længere end 20 minutter og du skal bruge mindst punktstørrelse 30 til din tekst.
Hvordan slutter man et oplæg af?
Ifølge Aristoteles skal en afslutning indeholde fire elementer: Den skal gøre publikum velvillig over for taleren, opsummere hovedargumenterne, vække de ønskede følelser hos publikum samt genopfriske publikums hukommelse. Kort sagt skal afslutningen forstærke dit publikums forståelse af og tilslutning til dit budskab.
Hvor mange slides i minuttet?
Powerpoint præsentationer laves i hånden
Det tager i gennemsnit cirka 45 minutter at lave én slide i Powerpoint (prøv selv at sætte timeren, næste gang du skal lave en præsentation). En meget stor del af tiden bliver brugt på at teste dispositionen.
Hvordan skriver man en tekst til et mundtligt oplæg?
- En præsentation af dit emne og dets relevans. Her præsenterer du også din problemformulering.
- En præsentation af din opgave i hovedpointer. Start evt. ...
- En præsentation af dine refleksioner vedrørende det flerfaglige perspektiv og den basale videnskabsteori.
Hvordan laver man spalter i PowerPoint?
Klik på Spalter på Sidelayout eller fanen Layout. Nederst på listen skal du vælge Flere Spalter. I dialogboksen Spalter skal du justere indstillingerne under Bredde og Afstand for at vælge spaltebredden og afstanden mellem spalterne.
Hvordan få frem noter i PowerPoint?
- I menuen Visning skal du klikke på Normal.
- Markér miniaturen for den slide, du vil føje noter til.
- Ruden Noter vises under din slide. Klik der, hvor der står Klik for at tilføje noter og skriv det, du gerne vil tilføje.
- Du kan skjule ruden Noter ved at klikke på knappen Noter. på proceslinjen.
Hvordan laver man en slide?
- Åbn startskærmen for Slides i Google Slides.
- Klik på Ny. øverst til venstre under "Opret en ny præsentation". Det vil oprette og åbne din nye præsentation.