- Gå til Rettighedsportalen.
- Log på med din NemID medarbejdersignatur. ...
- Gå til 'adgange til virksomheden', og tryk på 'opret adgang'
- Vælg 'medarbejder'
- Skriv din egen e-mailadresse.
- Vælg rettighedsadministrator nederst, og de rettigheder til Digital Post du skal have.
- Tryk på 'opret'.
Hvordan tildeler man rettigheder til e-Boks?
- Indholdsfortegnelse:
- Sådan accepteres en adgang.
- Gå til 'Menu' (cirkel 1)
- Vælg 'Adgange' (cirkel 2)
- Tryk på knappen 'Giv andre adgang' (cirkel 3)
- Indtast adgangsmodtagerens navn og CPR-nr. ...
- Hvis du ønsker kan du også vælge en 'ophørsdato' kan den indtastes.
Hvordan får man rettighed til digital postkasse?
- Log ind på Digital Post på borger.dk med dit NemID/MitID.
- Klik på 'Menu' og vælg derefter 'Læseadgange'.
- Klik på 'Giv andre adgang' for at oprette en læseadgang.
- Udfyld fornavn, efternavn og cpr-nummer på den person, du ønsker at give læseadgang til. ...
- Afslut ved at klikke på 'Send'.
Hvordan får jeg adgang til e-Boks erhverv med MitID?
- Tilgå www.e-Boks.dk.
- Vælg Log på Erhverv.
- Indtast dine login oplysninger (tilhørendes privat MitID)
- Vælg at fortsætte på vegne af det ønskede CVR-nummer.
Kan man give andre adgang til e-Boks?
Den, du er pårørende til, kan selv logge ind på borger.dk og give dig digital fuldmagt til udvalgte områder. Se vejledning på www.borger.dk. Du kan logge på www.borger.dk og anmode den, du er pårørende til, om en digital fuldmagt.
Sådan giver du andre adgang til din eBoks
Kan man give fuldmagt til NemID?
I Digital Fuldmagt kan du oprette fuldmagter til en række offentlige digitale selvbetjeninger. Det betyder, at den person, du giver fuldmagt til, kan agere eller se informationer på dine vegne med sit eget NemID/MitID i en bestemt digital selvbetjening.
Hvordan får jeg adgang til min afdøde mands e-Boks?
Hvis du som efterladt ønsker adgang til afdødes Digital Post fra det offentlige, skal du udpeges som bobestyrer af Skifteretten. Herefter kan du anmode om adgang som bobestyrer. Når din anmodning er godkendt får du adgang til afdødes Digital Post via din egen Digital Post i form af en læseadgang.
Hvordan tildeler man rettigheder til MitID erhverv?
- Klik på Mit Virk.
- Klik på Brugeradministration.
- Klik på Få eller tildel rettigheder i MitId Erhverv.
Kan man åbne e-Boks med MitID?
Sådan beskyttes Digital Post med MitID
Når du skal logge ind i Digital Post på borger.dk, Digital Post-appen, e-Boks eller mit.dk for at læse din post, skal du bruge dit personlige MitID. Det betyder, at adgangen til Digital Post er beskyttet bag log-in med MitID.
Hvad er forskellen på MitID og e-Boks?
Du kan åbne din digitale postkasse via e-Boks, Mit.dk eller borger.dk på alle computere, smartphones og tablets. For at få adgang til din indbakke, skal du bruge dit MitID.
Hvordan man kan blive fritaget for at bruge digital postkasse?
- ikke har adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem eller opholdssted.
- har en fysisk eller kognitiv funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage post digitalt.
- er registreret som udrejst af Danmark.
Kan man ikke logge på e-Boks med MitID?
Hvis du kan logge på din netbank med MitID men ikke på e-Boks, kan det skyldes, at du ikke har knyttet en offentlig signatur til dit MitID. Dette er et krav, hvis du ønsker at benytte dit MitID til andet end din bank.
Hvad er forskellen på borger.dk og e-Boks?
Derudover kan du se din post på e-boks.dk, som privat virksomhed og borger. Mit.dk og e-Boks vil være to sideløbende digitale postkasser, hvor man som privat afsender kan distribuere til. Der skal dog gøres opmærksom på, at beskeder, som er sendt til e-Boks ikke vil blive vist i Mit.dk, og omvendt.
Hvordan tildeler man rettigheder på virk dk?
- Log på virk.dk med den bruger som har administrative rettigheder.
- Klik på ”menu” til højre øverst.
- Vælg brugeradministration.
- Vælg ”få eller tildel rettigheder i ”Nemlogin-brugeradministration”
Hvem er ansvarlig for e-Boks?
I dag er e-Boks A/S et selvstændigt selskab, som er ejet ligeligt af Nets og PostNord.
Hvordan får man en e-Boks?
- Gå ind på hjemmesiden www.e-Boks.dk.
- Vælg 'Ny bruger'
- Vælg 'Opret privat'
- Bruge dit MitID til at logge på og oprette en bruger.
Er der forskel på Digital Post og e-Boks?
e-Boks var før den offentlige løsning til digital post, men er nu afløst af Digital Post. Du kan dog fortsat vælge at få post fra det offentlig i din e-Boks. E-Boks anvendes også af mange private firmaer, banker og lignende. e-Boks er ejet af Nets og PostNord.
Kan man have MitID og være fritaget for Digital Post?
Du kan blive fritaget fra at modtage Digital Post fra det offentlige, hvis du; ikke har adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem eller opholdssted. har en fysisk eller kognitiv funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage og læse post digitalt. er registreret som udrejst af Danmark.
Hvem kan hjælpe med e-Boks?
Du kan nemt få hjælp hos vores brugersupport. Her har vi nemlig samlet en række hjælpeartikler, driftsstatus samt kontaktmuligheder, hvis du har brug for yderligere hjælp.
Hvordan giver man en medarbejder adgang til e-Boks?
- Gå til Rettighedsportalen.
- Log på med din NemID medarbejdersignatur. ...
- Gå til 'adgange til virksomheden', og tryk på 'opret adgang'
- Vælg 'medarbejder'
- Skriv din egen e-mailadresse.
- Vælg rettighedsadministrator nederst, og de rettigheder til Digital Post du skal have.
- Tryk på 'opret'.
Hvordan får man rettigheder på virk dk?
1. Log på Virk og find brugeradministration 2. Vælg ”Få flere rettigheder” i Brugeradministration 3. Vælg de rettigheder der skal anvendes.
Hvordan aktiverer man MitID erhverv?
Start aktiveringen via linket i mailen fra MitID Erhverv. Siden Aktivér din bruger åbner. Kontrollér at din data er korrekt. Vælg knappen Aktivér bruger.
Hvordan får jeg adgang til mine børns e-Boks?
Er barnet over 13 kan det selv få adgang til e-Boks
Har barnet, der er over 13 år, fået MitID, kan det nemt oprette sin e-Boks-bruger. Det er bare at downloade e-Boks-appen eller gå på e-Boks.dk og vælge ”Ny bruger” og følge vedledningen.
Hvad sker der med e-Boks når man dør?
Det sker der med de digitale postkasser ved dødsfald
Der findes tre digitale postkasser, hvor du kan læse posten fra det offentlige: e-Boks.dk, Mit.dk og Borger.dk. Når dødsfaldet er sket, bliver alle adgange til postkasserne slettet. Også selvom du tidligere har fået læseadgang.
Hvordan får man adgang til afdødes bankkonto?
Åbning af bankboks kræver skifteretsattest
Ingen må åbne afdødes bankboks, før skifteretsattesten foreligger. Skifteretten kan dog i særlige tilfælde give tilladelse til, at boksen åbnes, hvis der for eksempel ligger et testamente i boksen. I det tilfælde vil åbningen ske efter særlige retningslinjer.