Markér en eller flere rækker og kolonner Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum. Hvis du vil markere rækker eller kolonner, der ikke støder op til hinanden, skal du holde Ctrl nede og vælge række- eller kolonnenumrene.
Hvordan fletter man 2 kolonner i Excel?
Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller ikke-sammenhængende, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér > Flet kolonner.
Hvordan sammenligner man to kolonner i Excel?
Funktionen SAMMENLIGN søger efter et angivet element i en område af celler og returnerer derefter den relative placering af det pågældende element i området. Hvis f. eks. området A1:A3 indeholder værdierne 5, 25 og 38, returnerer formlen =SAMMENLIGN(25,A1:A3,0) tallet 2, da 25 er det andet element i området.
Hvordan markere en hel kolonne i Excel?
Hvis du vil markere en hel kolonne eller række, skal du klikke på kolonne-eller rækkeoverskriften. Hvis du vil arbejde med et stort regneark, kan du overveje at bruge tastaturgenveje til at markere celler.
Hvordan splitter man tekst i Excel?
Markér den celle, det område eller hele den kolonne, der indeholder de tekstværdier, som du vil opdele. Klik på Tekst til kolonner under fanen Data i gruppen Dataværktøjer. Følg vejledningen i guiden Konvertér tekst til kolonner for at angive, hvordan du vil inddele teksten i separate kolonner.
MS Excel: Sådan vælger du forskellige flere celler, kolonner og rækker
Hvordan ganger man 2 felter i Excel?
Skriv et lighedstegn (=) i celle B2. Klik på celle A2 for at angive cellen i formlen. Angiv en stjerne (*). Klik på celle C2 for at angive cellen i formlen.
Hvordan skjuler man kolonner i Excel?
- Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
- Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan låser man flere kolonner i Excel?
- Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
- På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.
Kan ikke se alle kolonner i Excel?
- Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du skal finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder: Tryk på F5 > Speciel. Tryk på Ctrl+G > Speciel. ...
- Klik på Kun synlige celler under Vælg, og klik derefter på OK.
Hvordan skriver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan markere man to kolonner i Excel Mac?
Markér en eller flere rækker og kolonner
Eller klik på en vilkårlig celle i kolonnen, og tryk derefter tryk på Ctrl+mellemrum. Vælg rækkenummeret for at markere hele rækken. Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum.
Hvordan skriver man i kolonner?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvordan laver man 2 kolonner i Word?
Opret flere spalter
spalter eller tekst. Vælg fanen Layout og vælg derefter menuen Spalter. Så er du i dialogboksen Spalter. I toppen kan du se de forudindstillinger, som du også kan vælge i menuen Spalter.
Hvordan fletter man felter i Excel?
- Markér to eller flere tilgrænsende celler, som du vil flette. Vigtigt!: Sørg for, at de data, du vil bevare, findes i cellen øverst til venstre, og husk, at alle data i de andre flettede celler slettes. ...
- På fanen Hjem skal du vælge Flet og centrer.
Hvordan ganger man to kolonner i Excel?
Gang tal, der står i to separate celler. I en tredje celle skriver du '=', vælger den første celle, du vil bruge i regnestykket, indtaster derefter gange-symbolet (*) og vælger så den anden celle. Tryk “Enter”, og du vil se resultatet.
Kan man låse felter i Excel?
Markér kun de celler, du vil låse, i regnearket. Få vist pop op-vinduet Formatér celler igen (Ctrl+Skift+F). Denne gang skal du på fanen Beskyttelse markere afkrydsningsfeltet Låst og derefter vælge OK. På fanen Gennemse skal du vælge Beskyt ark.
Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Hvordan fryser man kolonner i Excel?
Frys øverste række fryser kun række 1, hvis du altså er scrollet helt op i arket. Hvis du ikke er, så fryses den øverste række i dit pågældende skærmbillede. Frys første kolonne fryser kolonnen yderst til venstre i dit skærmbillede. Hvis du kan se kolonne A som den første kolonne, er det altså den der fryses.
Hvordan fjerner man dubletter i Excel?
Hvis du vil fjerne dublerede værdier, skal du klikke på Data > Dataværktøjer > Fjern dubletter.
Hvordan låser man en celle i Excel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.
Hvordan flytter man en kolonne i Excel?
Hvis du vil flytte rækker eller kolonner, skal du klikke på Klip. eller trykke på Ctrl+X i gruppen Udklipsholder under fanen Hjem. Hvis du vil kopiere rækker eller kolonner, skal du klikke på Kopiér.
Hvordan samler man rækker i Excel?
Markér dataene (herunder eventuelle sumrækker eller -kolonner). Gå til Data > Disposition > Gruppe > Gruppe, og vælg derefter Rækker eller Kolonner.
Hvordan tæller man felter i Excel?
På fanen Formler skal du klikke på Flere funktioner, pege på Statistisk og derefter klikke på en af de følgende funktioner: TÆLV: For at tælle celler, der ikke er tomme. TÆL: For at tælle celler, der indeholder tal. ANTAL.
Hvordan laver man udregning i Excel?
- Klik på den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
- Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8.192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
- Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).