Hvordan vælger man to kolonner i Excel?

Markér en eller flere rækker og kolonner Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum. Hvis du vil markere rækker eller kolonner, der ikke støder op til hinanden, skal du holde Ctrl nede og vælge række- eller kolonnenumrene.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fletter man 2 kolonner i Excel?

Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller ikke-sammenhængende, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér > Flet kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan sammenligner man to kolonner i Excel?

Funktionen SAMMENLIGN søger efter et angivet element i en område af celler og returnerer derefter den relative placering af det pågældende element i området. Hvis f. eks. området A1:A3 indeholder værdierne 5, 25 og 38, returnerer formlen =SAMMENLIGN(25,A1:A3,0) tallet 2, da 25 er det andet element i området.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markere en hel kolonne i Excel?

Hvis du vil markere en hel kolonne eller række, skal du klikke på kolonne-eller rækkeoverskriften. Hvis du vil arbejde med et stort regneark, kan du overveje at bruge tastaturgenveje til at markere celler.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan splitter man tekst i Excel?

Markér den celle, det område eller hele den kolonne, der indeholder de tekstværdier, som du vil opdele. Klik på Tekst til kolonner under fanen Data i gruppen Dataværktøjer. Følg vejledningen i guiden Konvertér tekst til kolonner for at angive, hvordan du vil inddele teksten i separate kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

MS Excel: Sådan vælger du forskellige flere celler, kolonner og rækker



Hvordan ganger man 2 felter i Excel?

Skriv et lighedstegn (=) i celle B2. Klik på celle A2 for at angive cellen i formlen. Angiv en stjerne (*). Klik på celle C2 for at angive cellen i formlen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan skjuler man kolonner i Excel?

Skjul kolonner
  1. Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
  2. Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man flere kolonner i Excel?

Sådan fryser du flere rækker eller kolonner:
  1. Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
  2. På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke se alle kolonner i Excel?

Find skjulte celler
  1. Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du skal finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder: Tryk på F5 > Speciel. Tryk på Ctrl+G > Speciel. ...
  2. Klik på Kun synlige celler under Vælg, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan skriver man flere linjer i en celle i Excel?

Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markere man to kolonner i Excel Mac?

Markér en eller flere rækker og kolonner

Eller klik på en vilkårlig celle i kolonnen, og tryk derefter tryk på Ctrl+mellemrum. Vælg rækkenummeret for at markere hele rækken. Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan skriver man i kolonner?

Gør tekst til kolonner
  1. Åbn et dokument i Google Docs.
  2. Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
  3. Klik på Formatér. Kolonner.
  4. Markér det antal kolonner, du ønsker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man 2 kolonner i Word?

Opret flere spalter

spalter eller tekst. Vælg fanen Layout og vælg derefter menuen Spalter. Så er du i dialogboksen Spalter. I toppen kan du se de forudindstillinger, som du også kan vælge i menuen Spalter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på officekursus.dk

Hvordan fletter man felter i Excel?

Flet to eller flere celler ved at følge denne fremgangsmåde:
  1. Markér to eller flere tilgrænsende celler, som du vil flette. Vigtigt!: Sørg for, at de data, du vil bevare, findes i cellen øverst til venstre, og husk, at alle data i de andre flettede celler slettes. ...
  2. På fanen Hjem skal du vælge Flet og centrer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan ganger man to kolonner i Excel?

Gang tal, der står i to separate celler. I en tredje celle skriver du '=', vælger den første celle, du vil bruge i regnestykket, indtaster derefter gange-symbolet (*) og vælger så den anden celle. Tryk “Enter”, og du vil se resultatet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på officekursus.dk

Kan man låse felter i Excel?

Markér kun de celler, du vil låse, i regnearket. Få vist pop op-vinduet Formatér celler igen (Ctrl+Skift+F). Denne gang skal du på fanen Beskyttelse markere afkrydsningsfeltet Låst og derefter vælge OK. På fanen Gennemse skal du vælge Beskyt ark.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?

Sortér hurtigt og nemt
  1. Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
  2. Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
  3. Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fryser man kolonner i Excel?

Frys øverste række fryser kun række 1, hvis du altså er scrollet helt op i arket. Hvis du ikke er, så fryses den øverste række i dit pågældende skærmbillede. Frys første kolonne fryser kolonnen yderst til venstre i dit skærmbillede. Hvis du kan se kolonne A som den første kolonne, er det altså den der fryses.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk

Hvordan fjerner man dubletter i Excel?

Hvis du vil fjerne dublerede værdier, skal du klikke på Data > Dataværktøjer > Fjern dubletter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man en celle i Excel?

Låse celler for at beskytte dem
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
  3. Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan flytter man en kolonne i Excel?

Hvis du vil flytte rækker eller kolonner, skal du klikke på Klip. eller trykke på Ctrl+X i gruppen Udklipsholder under fanen Hjem. Hvis du vil kopiere rækker eller kolonner, skal du klikke på Kopiér.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan samler man rækker i Excel?

Markér dataene (herunder eventuelle sumrækker eller -kolonner). Gå til Data > Disposition > Gruppe > Gruppe, og vælg derefter Rækker eller Kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan tæller man felter i Excel?

På fanen Formler skal du klikke på Flere funktioner, pege på Statistisk og derefter klikke på en af de følgende funktioner: TÆLV: For at tælle celler, der ikke er tomme. TÆL: For at tælle celler, der indeholder tal. ANTAL.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man udregning i Excel?

Opret en simpel formel i Excel
  1. Klik på den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
  2. Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8.192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
  3. Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com