Sørg for at rustbeskytte din bil fra start - allerhelst i de første måneder af bilens levetid. Det er bedre at forebygge rust end at stoppe begyndende rust. Alle biler kan tåle at blive rustbeskyttet. Får en uvildig fagmand til at vurdere, hvornår det er tid til rustbeskyttelse.
Hvornår skal man rustbeskytte sin bil?
Alle biler bør rustbeskyttes fra de er helt nye, da de ofte ikke er produceret til det danske klima. Jo tidligere bilen bliver rustbeskyttet, des bedre er det for bilen. Hvert andet år bør du få en uvildig til at vurdere, om bilen trænger til rustbeskyttelse.
Er det nødvendigt at undervognsbehandle en ny bil?
Behandlingsbehovet varierer i forhold til bilmodel, bilens alder, brug og stand. Det er en individuel vurdering af den enkelte bil, hvornår den skal have rustbeskyttelse. FDM anbefaler dog, at alle nye biler bør rustbeskyttes fra ny for at forlænge bilens levetid, da bilerne ikke er produceret til det danske klima.
Hvor lang tid holder rustbeskyttelse?
Hvor længe holder undervognsbeskyttelse? En typisk undervognsbeskyttelse holder 2-3 år og derefter skal du have foretaget en efterbehandling, så din undervognsbeskyttelse kan være holdbar i hele din bils levetid.
Hvilke biler ruster ikke?
Hvis vi skal fremhæve nogen, må vi nok sige, at biler fra VAG-gruppen som VW, Skoda og Audi er bedre rustbeskyttede end mange andre biler, siger Tom Nielsen fra Pava. Men også franske Renault klarer sig meget flot i såvel Vi Bilägares som Korrosionsinstituttets undersøgelser.
Skal du rustbeskytte din bil? Sandheden om rustbeskyttelse fuldt ud forklaret
Er nye biler undervognsbehandlet?
Nye biler ruster som alle andre biler, fordi de er bygget af jern og metal. Derfor er undervognsbehandling af ny bil en nødvendighed, hvis du vil undgå grimme overraskelser!
Hvornår begynder en bil at ruste?
penge. Vi har igennem mere end 40 år erfaret, at alle biler begynder at ruste efter allerede 1 år på de danske veje, hvis de ikke er rustbeskyttet – det gælder både dyre og billige biler! Når vi får en gammel bil ind til undervognsbehandling, som aldrig har været behandlet før, så er den med sikkerhed begyndt at ruste.
Kan det betale sig at rustbeskytte bilen?
Rustbeskyttelse er en god investering, hvis man vil beholde bilen i længere tid. Rustbeskyttelse medføre også længere levetid på mekaniske komponenter eksempelvis bremserør og bærearme. Biler, der er galvaniserede, skal også rustbeskyttes for at undgå rustangreb.
Hvad koster rustbeskyttelse af bil?
Priser for fuld behandling
Lille bil: 4.350 kr. Mellemstor bil: 5.150 kr. Stor bil: 6.375 kr.
Hvad koster rustbeskyttelse?
Gennemsnitsprisen for en undervognsbehandling befinder sig et sted mellem 3.500 kroner og 6.000 kroner for første behandling, mens en genbehandling af bilen typisk vil kunne gøres til mellem 3.000 kroner og 4.500 kroner. Det er dog kun estimater af prisen på en undervognsbehandling.
Hvilken rustbeskyttelse er den bedste?
Dinitrol har markedets bedste kvalitet med flest års erfaring – det går vi aldrig ned på. Det handler om din bil, og derfor er det utroligt vigtigt at du tager det rigtige valg når du vælger hvilken udbyder, som skal undervognsbehandle din bil.
Kan det betale sig at undervognsbehandle en gammel bil?
Det helt korte svar er ja! Det kan i den grad betale sig at få undervognsbehandlet sin bil, da det kan have betydning for både din, din families og bilens sikkerhed, hvis den rammes af rust.
Er det for sent at undervognsbehandling?
Det er aldrig for sent at undervognsbehandle din bil
De færreste biler er bygget til at modstå det hårde danske klima. Derfor er det altid en god ide at få din bil undervognsbehandlet – uanset om den er spritny eller brugt. Den første rustbeskyttelse er den vigtigste.
Hvor længe lugter undervognsbehandling?
Rustbeskyttelseprodukter har en kraftig, gennemtrængende lugt, som holder sig i bilen op til flere uger efter behandlingen. Det er ikke en duft af olie. Produkterne er tilsat parfume, som giver klinisk duft af ”ren bil”.
Hvornår må man vaske sin bil efter undervognsbehandling?
Må jeg vaske bilen efter rustbehandlingen ? Ja når som helst,men vi anbefaler ikke at bilen får undervognsskyl.
Er nye biler galvaniseret?
Det er en udbredt opfattelse, at nye biler ikke ruster, og at kvaliteten i nye biler er så høj, at rustbeskyttelse ikke længere er nødvendig. En stor nordisk undersøgelse viser at dette ikke er sandt!. Biler fremstilles af stålplader som er galvaniseret inden karosseriet bearbejdes.
Hvad er bedst Tectyl eller Pava?
Med vores erfaring i praksis er Tectyl i dag det bedste valg, og hvis man samtidig har de bedste sprøjtefolk ansat, så får man også den bedste rustbeskyttelse til sin bil – det giver værdi for vores kunder og os selv.
Er min bil undervognsbehandlet?
Ved at søge på enten registreringsnummer eller stelnummer, kan du se om bilen er registreret hos os og samtidig få information om antal tidligere behandlinger, tidspunkt for næste behandling og om bilen er omfattet af vores PAVA Levetidsgaranti. Er du ejer af bilen, kan du også se alt dette i MitPAVA.
Hvad koster en ny undervogn?
Prisen på undervognsbehandling er mellem 2500 kr. og 5000 kr. Det er meget forskelligt, hvor meget en undervognsbehandling koster. Det kommer blandt andet an på, hvor stor konkurrencen blandt automekanikerne er i det område, hvor du bor, og hvor længe det er siden, at din bil sidst har fået en undervognsbehandling.
Kan undervognsbehandling stoppe rust?
Sådan virker en undervognsbehandling
I undervognsbehandlingen indgår rustbehandling, som er et vigtigt led i beskyttelsen af din bil. En undervognsbehandling hjælper altså både på rust der allerede er opstået samtidig med at fremkomsten af nye rustangreb afværges.
Hvor længe holder en Dinitrol behandling?
Dinitrol Genbehandling – opfølgende behandling til din bil efter 2-3 år. Er din bil tilmeldt Dinitrols garantiordning skal bilen genbehandles hvert 2. eller 3. år afhængig af, hvilken garanti din bil er tilmeldt.
Kan man selv Undervognsbehandle?
Undervognen er et svært sted at komme til, og det er derfor også svært – hvis ikke helt umuligt – selv at foretage en undervognsbehandling af din bil. Du bør derfor altid sørge for at få en faglært, der har kendskab til lige netop din bilmodel, til at gøre det.
Hvornår kan det bedst betale sig at skifte bil?
Der er mange faktorer, som spiller ind, og værditabet er blot én af disse. »Generelt anbefaler jeg, at man sælger bilen, når den har kørt enten 80-85.000 kilometer eller 170–185.000 kilometer. Det skyldes, at der er en generel psykologisk grænse omkring hver 100.000 kilometer.
Kan en bil stå ude hele året?
Selvom en bil som udgangspunkt godt kan holde til at stå udendørs året rundt, beskytter du den for det værste vind og vejr, hvis du vælger at parkere den i en carport eller garage. Alt efter standen på din bil kan det være vigtigt at give den ekstra beskyttelse, som i sidste ende kan være med til at forlænge levetiden.
Hvor gammel må en bil være?
Når der er mere end 30 år siden, bilen første gang blev indregistreret, kan bilen registreres som veteranbil. Bilen må kun benyttes til lejlighedsvis privat kørsel, og du må højst køre 10.000 kilometer om året. Bilen skal først synes igen, når den fylder 35 år.