Klik på Formatér. Klik på den stregtype, du vil bruge til kanten, i feltet Typografi under Streg under fanen Kant. Vælg den farve, du vil bruge, i feltet Farve . Klik på kantknapperne under Kant for at oprette den kant, du vil bruge.
Hvorfor virker ikke formler i Excel?
Når en formel ikke beregnes, skal du kontrollere, om automatisk beregning er aktiveret i Excel. Formler udfører ikke beregninger, hvis manuel beregning er aktiveret. Følg disse trin for at se, om Automatisk beregning er slået til. Vælg fanen Filer, vælg Indstillinger, og vælg derefter kategorien formler.
Hvordan laver man gitter i Excel?
Hvis du vil have vist gitterlinjerne, skal du klikke på fanen Vis i Excel, PowerPointeller Wordog derefter markere afkrydsningsfeltet Gitterlinjer . Hvis du vil skjule gitterlinjerne, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Gitterlinjer .
Hvorfor kan jeg ikke scrolle i Excel?
Det gør du ved at trykke på Tasten Scroll Lock (kaldet ScrLk) på tastaturet. Hvis tastaturet ikke indeholder denne tast, kan du slå SCROLL LOCK fra ved hjælp af skærmtastaturet. Hvis du vil åbne skærmtastaturet, skal du klikke på knappen Start på skrivebordet i Windows og skrive Skærmtastatur.
Hvordan merger man celler i Excel?
- Markér de celler, du vil flette.
- På fanen Layout i tabellen skal du vælge Flet celler i gruppen Flet.
Sådan tilføjes grænser automatisk til celler i Excel
Hvad er sammenkædning?
Sammenkædning er en juridisk bestemmelse i Forligsmandsloven, som giver forligsmanden mulighed for at sammenkæde forhandlinger fra flere forskellige brancher og fagforbund til ét samlet mæglingsforslag.
Hvorfor kan jeg ikke flette celler i Excel?
- Hvis Flet & Center er deaktiveret, skal du kontrollere, at du ikke redigerer en celle – og de celler, du vil flette, er ikke formateret som en Excel-tabel. ...
- Hvis du vil flette celler uden centrering, skal du vælge pilen ud for Flet & Centrer og derefter vælge Flet på tværs eller Flet celler.
Hvilken knap er Scroll Lock?
Hvad er Scroll Lock? Scroll lock tasten er som oftest på tastaturet tæt på andre sjældne funktionstaster som Num Lock, Print Screen og Pause/Break. Den ligger ofte placeret alfanumeriske og det numeriske tastatur. på flere bærbare tastaturer findes tasten ikke længere.
Kan ikke se alle kolonner i Excel?
- Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du skal finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder: Tryk på F5 > Speciel. Tryk på Ctrl+G > Speciel. ...
- Klik på Kun synlige celler under Vælg, og klik derefter på OK.
Hvordan låser man på Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan fjerner man beskyttelse i Excel?
Fjern beskyttelse af et Excel-regneark
Hvis du vil fjerne beskyttelsen af et ark, skal du følge denne fremgangsmåde: Gå til det regneark, du vil fjerne beskyttelsen for. Gå til Filer > Oplysninger > Beskyt > Fjern arkbeskyttelse, eller gå til fanen Gennemse > Ændringer > Fjern arkbeskyttelse.
Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Hvordan får man Excel til at sortere?
Vælg Hjem > Sortér og filtrer. Eller vælg Data > Sortér. Vælg en indstilling: Sortér A til Å – sorterer den markerede kolonne i stigende rækkefølge.
Hvordan opdaterer man Excel?
- Vælg Opdater nu for manuelt at søge efter og installere Office-opdateringer.
- Luk vinduet "Du er opdateret!", når Office er færdig med at søge efter og installere opdateringer.
Hvorfor forsvinder 0 i Excel?
Når du skriver tal, der starter med nuller, ligesom i nogle personlige identifikationsnumre, telefonnumre, kreditkortnumre, produktkoder eller postnumre, fjerner Excel disse foranstillede nuller. Hvis du vil undgå dette, kan du først anvende tekst formatet på cellerne, før du skriver eller indsætter tallene.
Kan man låse felter i Excel?
Markér kun de celler, du vil låse, i regnearket. Få vist pop op-vinduet Formatér celler igen (Ctrl+Skift+F). Denne gang skal du på fanen Beskyttelse markere afkrydsningsfeltet Låst og derefter vælge OK. På fanen Gennemse skal du vælge Beskyt ark.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Hvordan fryser man kolonner i Excel?
Frys øverste række fryser kun række 1, hvis du altså er scrollet helt op i arket. Hvis du ikke er, så fryses den øverste række i dit pågældende skærmbillede. Frys første kolonne fryser kolonnen yderst til venstre i dit skærmbillede. Hvis du kan se kolonne A som den første kolonne, er det altså den der fryses.
Hvilken tast låser tastaturet?
Tastaturgenveje med Windows-tasten
Windows-tast + L: Låser pc'en.
Hvordan slår man caps lock fra?
Slå Caps Lock til eller fra: Tryk på søgetasten + Alt. Du kan også trykke på Appliste + Alt. Lås din skærm: Tryk på søgetasten + L.
Hvad betyder num lock?
Brug af det numeriske tastatur
Hvis du vil bruge det numeriske tastatur til at angive tal, skal du trykke på Num Lock. De fleste tastaturer har et lys, der angiver, om Num Lock er slået til eller fra. Når Num Lock er slået fra, fungerer det numeriske tastatur som et ekstra sæt navigationstaster.
Hvordan skifter man linje i Excel?
- Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
- Klik på det sted i den markerede celle, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
- Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.
Kan ikke flytte celler i Excel?
Hvis du hurtigt vil flytte til den sidste celle i en række eller kolonne, skal du trykke på END og derefter trykke på højre piletast eller pil ned. Hvis du vil gå til den sidste celle i regnearket, der indeholder data eller formatering, skal du klikke på CTRL + END.
Hvordan skjuler man kolonner i Excel?
- Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
- Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.