Har du ikke MitID app og pas, kan du ringe til os igennem Mobilbank eller på 70 33 33 33 og få oplyst dit bruger-ID. Hav dit danske pas eller kørekort klar. Du kan også få hjælp ved at henvende dig til Borgerservice. Læs mere om, hvad du gør, hvis du har glemt dit bruger-ID.
Hvorfor kan jeg ikke logge på Nordea med MitID?
Hvis det ikke lykkes for dig at logge på med NemID, kan du ringe til Nordea på 70 33 33 33 og få oplyst dit bruger-ID. Du kan også få hjælp ved at henvende dig til Borgerservice. Læs mere om hvad du gør, hvis du har glemt dit bruger-ID.
Hvorfor kan jeg ikke komme på netbank med MitID?
Hvis du kan logge på din netbank med MitID men ikke på e-Boks, kan det skyldes, at du ikke har knyttet en offentlig signatur til dit MitID. Dette er et krav, hvis du ønsker at benytte dit MitID til andet end din bank.
Hvorfor kan jeg ikke komme ind på Nordea netbank?
Opdater antivirusprogrammet og browseren til den seneste version. Tjek, at Nordeas hjemmesider er tilladt i antivirusprogrammet og browseren (”hvidlistet”). Har du nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at chatte eller ringe til os gennem mobilbanken – eller ringe direkte på 70 33 33 33.
Hvordan logger man på Nordea med MitID?
Skriv dit MitID brugernavn og klik 'Fortsæt' Log på din MitID app. Brug kameraet på din telefon til at scanne QR-koden på skærmen. Godkend til sidst i MitID appen.
VENT med at bestille den faceliftede TESLA MODEL 3!!!
Hvordan logger jeg ind på netbank med MitID?
Åbn din MitID app på fx din mobil. QR-koden bliver nu vist på computerskærmen, hvor du er ved at logge på net- eller letbank. QR-koden skal du scanne med MitID appen. Når koden er scannet og godkendt, skal du swipe til højre for at godkende.
Kan man få hjælp i Nordea til MitID?
Har du spørgsmål eller brug for hjælp? På nordea.dk/MitID kan du læse mere om MitID og skiftet fra NemID til MitID. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. Ringer du til os via din Mobilbank, ved vi allerede, hvem du er, når vi tager telefonen.
Kan man logge på Nordea med NemID?
Første gang du logger på Netbank med NemID, skal du bruge den midlertidige adgangskode, som du har fået tilsendt. Bruger du allerede NemID i en anden bank, skal du bruge din eksisterende adgangskode til at logge på Netbank. Gå ind på nordea.dk/netbank. Vælg Log på øverst på siden.
Hvordan får jeg adgang til Nordea Netbank?
- Med dit NemId er du klar til at komme på Netbank. NemID består af et bruger-id, en adgangskode og et nøglekort. ...
- Log på Gå ind på nordea.dk/netbank.
- • ...
- Skriv din egen selvvalgte adgangskode 5. ...
- Log på fremover. ...
- Har du brug for hjælp. ...
- Klik her, hvis du vil overføre penge til en anden konto i Danmark.
Er der problemer med Netbank i dag?
Der er ingen aktuelle driftsforstyrrelser.
Er der stadig problemer med MitID?
MitID er blevet indfaset i løbet af 2021 og 2022. Indtil NemID lukkes permanent på et tidspunkt i løbet af i år, virker det fortsat sideløbende med udrulningen af MitID. Ifølge Digitaliseringsstyrelsen er over tre millioner borgere allerede skiftet til MitID.
Hvorfor virker MitID ikke på min mobil?
Android telefoner og tablets
Hvis du har ændret i sikkerhedsindstillinger (hvis du fx har jailbreaket eller rooted din mobiltelefon), eller hvis du benytter en beta-version af iOS eller Android, kan du ikke installere MitID app. Inkognitotilstand understøtter ikke brug af MitID.
Er der problemer med at logge på MitID?
Der er flere grunde til, at du kan opleve problemer med at logge på med MitID. Hvis du har valgt det forkerte MitID, vil login fejle. Det kunne fx være, hvis du bruger dit private MitID men har valgt, at du vil logge på som din virksomhed eller omvendt.
Kan ikke logge på Mobilbank efter MitID?
Min telefon/tablet vil ikke lade mig tage Mobilbank i brug
Når du installerer Mobilbank på en ny enhed, skal du godkende med din MitID-app. Som en ekstra sikkerhed, der skal sikre, at andre ikke kan få adgang til din Mobilbank, skal din MitID-app og Mobilbank-app være på samme netværk.
Kan jeg logge på Mobilbank uden MitID?
Ja. Du skal bruge MitID første gang du logger på Mobilbanken.
Hvor finder jeg QR-kode til Nordea id?
- På log på-siden til Nordeas Netbank vælger du at logge på med QR-kode.
- Nu skal du bruge Nordea ID-appen til at scanne QR-koden.
- Vælg “Scan QR-kode” i appen. ...
- Fokuser kameraet på QR-koden. ...
- Bekræft log-ind med din PIN-kode eller med ansigtsgodkendelse eller fingeraftryk.
Hvad er forskel på Mobilbank og Netbank?
Hvad er bruger-ID til Nordea?
Hvad er Nordea ID? Nordea ID er et bank-id, som du kan bruge til Nordeas Netbank. Med Nordea ID kan du nemt og sikkert logge på Netbank, godkende overførsler og betale regninger.
Hvordan får jeg adgang til min Netbank?
Først skal du tilmelde dig mobilbank i din netbank under 'Mobile tjenester'. Når du er tilmeldt, får du med det samme vist en 4-cifret servicekode, som du skal bruge til at logge på mobilbank-appen. Servicekoden er din personlige kode, som du aldrig må give til andre. Se hvordan du tilmelder dig mobilbank i netbanken.
Hvorfor virker MitID ikke?
Fejlbeskeder kan skyldes midlertidige eller permanente problemer. Hvis der fx er et kort udfald på din internetforbindelse, når du logger på eller godkender med MitID, kan du få en fejl. Når du prøver igen kort tid efter, er fejlen væk. Den slags midlertidige fejl er ikke et problem.
Kan ikke logge ind med NemID?
Hvis du oplever problemer med at anvende NemID nøgleapp, når du bruger din bank, skal du ringe til supporten i banken. Hvis du har problemer med at anvende NemID nøgleapp andre steder end i din bank, skal du ringe til NemID privatsupport.
Hvornår stopper brugen af NemID?
Hvis de i dag tilbyder login med NemID, bestemmer de selv, hvornår de eventuelt vil lukke ned for denne mulighed (dog senest d. 30. juni 2023, hvor NemID lukker helt). Ligeledes er det også op til den private tjenesteudbyder selv at beslutte, om og hvornår de ønsker at tilbyde login med MitID.
Hvordan opdaterer jeg til MitID?
Appen opdateres automatisk, hvis man har slået automatisk opdatering til i App Store eller Google Play. For at kunne få MitID til iOS kræves iOS 12 eller nyere, mens der til Android-mobiler kræves Android 7 eller nyere.
Hvad gør man når man ikke kan få MitID?
Du kan få MitID i Borgerservice, fx hvis du ikke har en telefon, du kan bruge. For at få hjælp til MitID i Borgerservice skal du medbringe gyldig legitimation og svare på en række spørgsmål om dig selv (baseret på data fra CPR-registret) - du kan også medbringe et vidne, der kan bekræfte, hvem du er.
Hvordan får man en aktiveringskode til MitID?
- Log på MitID.dk igen efter 1 time.
- Tryk på Se under Identifikationsmidler på profilsiden.
- Tryk på Tilføj i boksen "Tilføj identifikationsmiddel"
- Vælg MitID app i listen.
- Siden "Aktivér din MitID app" åbner.
- Find aktiveringskoden på siden. Du kan evt. skrive den ned.