Kvitteringen indeholder alle reklamationsoplysninger, da vi ikke udsteder et separat reklamationsbevis. Hvis du har givet dine oplysninger til POWER under købet, registreres købet i vores digitale system. I dette tilfælde kan du finde dine kvitteringer ved at logge ind på MyPOWER her.
Kan ikke finde kvittering?
Er kvitteringen ikke til at skaffe? Så kan du dokumentere købet med en dankortkvittering eller en kontoudskrift fra banken, hvis den viser det korrekte beløb. Har du har købt flere varer samtidig, kan du ikke dokumentere købet med en dankortkvittering eller en kontoudskrift.
Kan man få garanti uden kvittering?
Er kvitteringen for dit køb blevet væk, kan du stadig klage, men det er vigtigt, at du finder en anden måde at dokumentere købet på. Det kan fx være en dankort-kvittering eller din kontoudskrift fra banken, hvis udskriften viser det rette beløb.
Hvor mange års garanti er der i POWER?
Garantiperioden for Point hvidevarer og mikrobølgeovne er på 5 år, når produktet er købt til privat husholdningsbrug. Garantiperioden for virksomheder, foreninger og firmanavne er 2 år, eksklusiv opvaskemaskiner som har garanti på 1 år.
Kan man få pengene tilbage i POWER?
Hos POWER har du fuld returret i hele 30 dage. Også selv om du har brugt din vare. Vi bliver triste bare ved tanken om elektronik, der står og samler støv i et kælderrum. Derfor tilbyder vi, at du kan teste din nyindkøbte vare i 30 dage og returnere det, hvis det ikke lever op til dine forventninger.
Kvitteringsbehandling ved hjælp af AI Builder i Power Apps
Kan en butik nægte at give penge tilbage?
Du har krav på aftalt fortrydelsesret
Så er butikken forpligtet til at give dig den service. Butikken kan have særlige vilkår for returnering af varer. Måske kan du godt levere varen tilbage, men du kan ikke få pengene tilbage – du kan kun bytte til en anden vare i butikken eller få et tilgodebevis.
Hvornår har man ret til at få pengene tilbage?
Du skal have pengene tilbage uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra tidspunktet, hvor du gav sælger besked om at ophæve købet.
Hvad er forskellen på Elgiganten og POWER?
Power og Elgiganten, er to meget éns virksomheder, som begge prøver at sælge elektronikvarer til en god pris/godt tilbud, de begge virksomheder prøver også at skaffe den samme primære målgruppe. Dog har Elgiganten været en virksomhed længere end power, og har bedre butikker placeringsmæssigt, rundt i hele Danmark.
Hvad dækker POWER garanti?
Reklamationsretten dækker som udgangspunkt alle fejl eller mangler, der var til stede ved købet/leveringen af produktet, også hvis fejlen eller manglen først har vist sig ved senere brug. Når du opdager en fejl eller mangel på dit produkt, skal du hurtigst muligt og indenfor rimelig tid reklamere til os.
Kan man forhandle med POWER?
Desværre kan vi ikke forhandle med hver eneste person, der kommer til os for at indlevere deres produkter. Er det muligt for jer at afhente det produkt, jeg vil indbytte? Ja, men du skal betale for at få den fragtet til butikken og vi kan først give en endelig værdi, når vi har modtaget produktet.
Kan man bytte en vare uden kvittering?
Butikker kan kræve, at du medbringer en original, udprintet kvittering, hvis en vare skal byttes til kontanter eller en anden vare. Omvendt kan du klare dig med en elektronisk kvittering eller et billede af din bon, hvis din vare går i stykker, og den skal repareres.
Hvordan får man en kvittering?
'En kvittering kendes oftest fra butikker, hvor man modtager en kvittering på ens køb. På kvitteringen står der nogle informationer, så man kan se, hvad der er købt. Man gør brug af kvitteringen, når man skal reklamere eller bytte en vare.
Hvor lang tid skal man gemme kvitteringer?
Der er ikke krav til, hvordan en kvittering skal opbevares. Hvis du ejer en virksomhed, er det en god ide at opbevare kvitteringen et sted, hvor kvitteringerne ikke bliver væk. Derudover er der ifølge bogføringsloven krav om alle bilag, herunder kvitteringer, gemmes i minimum 5 år.
Kan Elgiganten finde min kvittering?
Er du registreret medlem af vores kundeklub, kan du nemt finde kvitteringen for det pågældende produkt på Min Side. Vi reparerer også produkter uden reklamationsret eller kvittering. Det gælder også produkter, der ikke er købt hos os i første omgang.
Hvor kan man se kvittering?
Med Storebox kan du få dine kvitteringer digitalt efter hvert køb – direkte på mobilen. Hvis du betaler med et betalingskort i nogen af de specifikke butikker, som Storebox har tilknyttet, kan du få din kvittering i Storebox i stedet. Du kan bruge appen i mere end 7.500 butikker, og der kommer hele tiden nye til.
Kan ikke finde min kvittering Elgiganten?
- Start en chat med vores chatbot (Elbot)
- Tryk på valgmuligheden 'Få tilsendt kvitteringer automatisk'
- Vælg perioden du ønsker en eller flere kvitteringer fra.
- Følg chatbottens instruktioner.
Er der altid 2 års garanti?
Ifølge EU-lovgivningen skal du give forbrugeren en garanti på mindst 2 år (lovpligtig garanti), som skal sikre ham eller hende mod mangelfulde varer og varer, der ikke ser ud som eller fungerer som annonceret. I visse lande kan lovgivningen kræve, at du giver længere garanti.
Er der 2 års garanti på elektronik?
Ifølge købeloven har du to års reklamationsret. Derudover kan der være en garanti på produktet. Forsikringen vil typisk have en længere løbetid end reklamationsretten eller den garanti, der muligvis er på varen. Tænk derfor på, hvor lang levetid det produkt, du køber, forventes at have.
Kan man returnere i alle POWER butikker?
Du kan med fordel komme ned i nærmeste POWER-butik, hvis du ønsker at returnere din vare. Husk at medbringe kvitteringen. Hvis du ikke bor i nærheden af en POWER-butik, kan du sende varen retur til os med posten.
Hvem er billigst power eller Elgiganten?
Blandt 20 produkter finder man 15 gange den billigste pris hos Power, to gange hos Elgiganten og tre produkter har samme pris. Samtlige mobiltelefoner og tablets på listen er billigst hos Power. - Det er overraskende, at Power står så stærkt i den direkte pristest med Elgiganten.
Er Expert og power det samme?
I 2017, skiftede Expert AS navn til POWER International AS.
Hvad er størst Elgiganten eller power?
I juni kom Elgigantens største konkurrent på elektronikmarkedet, Power, med regnskab for 2022, der viste en stilstand i salget trods udvidelsen med flere nye butikker. Samtidig måtte Power indkassere et underskud på 13,5 mio. kr.
Hvor mange gange må man rep et produkt som er gået i stykker?
Som udgangspunkt har en sælger 1-2 forsøg til at reparere en fejl og bringe varen i orden, når fejlen er sælgerens ansvar. I en række tilfælde kan sælgeren dog få mulighed for flere forsøg.
Hvad gør man hvis man ikke får sine penge retur?
Du kan gøre indsigelse, hvis du har betalt varen/ydelsen med Dankort og du har udnyttet din fortrydelsesret. Enten ved at du har nægtet at modtage varen eller undladt at afhente den og informeret sælger herom, og ikke har modtaget pengene retur 30 dage efter, at varen er returneret eller kreditnota er modtaget.
Er der garanti på en reparation?
I lovgivningen er der heller ikke fastsat en bestemt tid for, hvor længe en reparation skal holde. Nogle reparatører yder en garanti eller tilbyder reklamationsret i en bestemt periode fx i et år. Reparationer er omfattet af forældelsesloven, der i princippet giver dig mulighed for at klage i op til tre år.