Kan man låse rækker i Excel?

Klik på pilen under Frys ruder under fanen Vis. Gør derefter et af følgende: Hvis du kun vil låse én række, skal du klikke på Frys øverste række. Hvis du kun vil låse én kolonne, skal du klikke på Frys første kolonne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fryser man flere rækker i Excel?

Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man rækker og kolonner i Excel?

Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker

Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder. Hvis du vil fryse flere kolonner, skal du markere kolonnen til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset, og klikke på Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man låse felter i Excel?

Lås celler i Excel
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet).
  3. Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?

Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

How to Freeze Panes in Excel



Hvorfor kan jeg ikke indsætte rækker i Excel?

Indsætte rækker
  1. Markér overskriften på rækken over det sted, hvor du vil indsætte ekstra rækker. Tip!: Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. ...
  2. Hold Ctrl nede, klik på de markerede rækker, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man låse enkelte celler i Excel?

Excel til internettet kan ikke låse celler eller bestemte områder i et regneark. Hvis du vil låse celler eller beskytte bestemte områder, skal du klikke på Åbn i Excel og låse celler for at beskytte dem eller låse eller låse op for bestemte områder i et beskyttet regneark.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man låse felter i Word?

Låse et beskyttet dokument op
  1. Klik på Begræns redigering i gruppen Beskyt under fanen Gennemse.
  2. I opgaveruden Begræns formatering og redigering skal du klikke på Stop beskyttelse.
  3. Hvis du bliver bedt om at angive en adgangskode, skal du skrive adgangskoden.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man en celle i Excel på Mac?

Lås celler for at beskytte dem i Excel til Mac
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. I menuen Formatér skal du klikke på Celler eller trykke på ...
  3. Klik på fanen Beskyttelse, og sørg for, at afkrydsningsfeltet Låst er markeret. ...
  4. Hvis der er celler, som skal være låst op, skal du markere dem.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man fryse flere kolonner i Excel?

Frys øverste række fryser kun række 1, hvis du altså er scrollet helt op i arket. Hvis du ikke er, så fryses den øverste række i dit pågældende skærmbillede. Frys første kolonne fryser kolonnen yderst til venstre i dit skærmbillede. Hvis du kan se kolonne A som den første kolonne, er det altså den der fryses.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk

Hvad betyder dollartegn i Excel?

Når du laver formler i Excel, kan du lette kopieringen af dine formler ved hjælp af ét tegn – nemlig dollartegnet $. Dollartegnet bruges til det der i Excel kaldes 'absolutte referencer'. Her låser du en celle i en formel ved at bruge $, hvorefter formlen refererer til samme celle, uanset hvorhen den kopieres.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk

Hvordan låser man en celle i sheets?

Hvis du vil fastgøre data på det samme sted og se det, når du scroller, kan du fryse rækker eller kolonner.
  1. På din computer skal du åbne et regneark i Google Sheets.
  2. Vælg en række eller kolonne, du vil fryse eller frigøre.
  3. Øverst skal du klikke på Vis. Frys.
  4. Vælg, hvor mange rækker eller kolonner, der skal fryses.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan låser man et dokument i Excel?

Vælg Fil > Info. Markér feltet Beskyt projektmappe, og vælg Kryptér med adgangskode. Angiv en adgangskode i feltet Adgangskode, og vælg derefter OK. Bekræft adgangskoden i feltet Angiv adgangskoden igen, og vælg derefter OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan viser man skjulte rækker i Excel?

Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du vil finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder:
  1. Tryk på F5 > Speciel.
  2. Tryk på Ctrl+G > Speciel.
  3. Eller klik på Find i gruppen Redigering under fanenHjem, og klik & Vælg>Gå til speciel.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke slette rækker i Excel?

Slet en række eller en kolonne
  1. Markér en række eller kolonne, du vil slette.
  2. Tryk på Backspace, eller vælg fanen Layout for tabelværktøjer >Slet, og vælg derefter en indstilling. Bemærk!: I Excel skal du markere en række eller kolonne, du vil slette, højreklikke og vælge Slet og vælge den ønskede indstilling.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man et dokument?

Gå til Fil > oplysninger > Beskyt dokument, >kryptér med adgangskode.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man låse en tabel i Word?

Svar (1)  Du kan sætte rækkehøjden til en fast værdi og dermed hindre, at rækkerne vokser, når der skrives. Marker de pågældende rækker, højreklik og vælg Egenskaber for tabel. På fanen Række, slå afkrydsningsfeltet til venstre for Angiv højde til og indtast den ønskede rækkehøjde.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på answers.microsoft.com

Kan man låse elementer i Word dokument?

Der er mange fede funktioner i Word. En af dem er at man ligesom i Excel kan låse felter, så kan man i word låse eller begrænse en tekst, således at man selv kan definere hvor andre må rette i en tekst.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på youtube.com

Hvordan låser man et regneark?

… Sæt kode på din Excel fil ⤵
  1. Klik på filer –> Oplysninger.
  2. Klik på Beskyt projektmappe og vælg Kryptér med adgangskode.
  3. Angiv din Adgangskode og klik på OK.
  4. Bekræft din adgangskode i feltet Skriv adgangskoden igen, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på fiksit.dk

Hvordan fjerner man beskyttelse i Excel?

Du kan kontrollere filegenskaber ved at højreklikke på filen og vælge Egenskaber. Hvis attributten Skrivebeskyttet er markeret, kan du fjerne markeringen og klikke på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan splitter man celler i Excel?

Opdele celler
  1. Klik i en celle, eller marker flere celler, du vil opdele.
  2. Under Tabelværktøjer, under fanen Layout i gruppen Flet, klik på Opdel celler.
  3. Angiv det antal kolonner eller rækker, du vil opdele de markerede celler i.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får jeg Excel til at tælle?

På fanen Formler skal du klikke på Indsæt, pege på Statistisk og derefter klikke på en af de følgende funktioner:
  1. TÆLV: For at tælle celler, der ikke er tomme.
  2. TÆL: For at tælle celler, der indeholder tal.
  3. ANTAL. BLANKE: For at tælle celler, der er tomme.
  4. TÆL. HVIS: For at tælle celler, der opfylder et bestemt kriterie.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan tæller man antal rækker i Excel?

Hvis du har brug for en hurtig måde at tælle rækker, der indeholder data, skal du markere alle cellerne i den første kolonne med disse data (det er muligvis ikke kolonne A). Du skal bare klikke på kolonneoverskriften. Statuslinjen i nederste højre hjørne af vinduet Excel viser rækkeoptællingen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får man problemløser i Excel?

Indlæse tilføjelsesprogrammet Problemløser i Excel
  1. I Excel 2010 og nyere skal du gå til > Indstillinger. ...
  2. Klik på Tilføjelser, og vælg derefter De Excel i feltet Administrer.
  3. Klik på Start.
  4. Markér afkrydsningsfeltet Tilføjelsesprogrammet Problemløser i feltet Tilgængelige tilføjelser, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com