Hvis du oplever udfordringer med at logge ind på e-Boks app, kan det hjælpe at slette ens bruger og oprette den igen. Hvis det ikke virker skal man lave en komplet nulstilling af ens app samt mobiladgang.
Kan ikke logge ind på e-Boks?
Hvis du kan logge på din netbank med MitID men ikke på e-Boks, kan det skyldes, at du ikke har knyttet en offentlig signatur til dit MitID. Dette er et krav, hvis du ønsker at benytte dit MitID til andet end din bank.
Kan ikke logge på e-Boks med MitID?
Når du skal logge ind i Digital Post på borger.dk, Digital Post-appen, e-Boks eller mit.dk for at læse din post, skal du bruge dit personlige MitID. Det betyder, at adgangen til Digital Post er beskyttet bag log-in med MitID. På den måde sikrer du, at det kun er dig, der har adgang til posten.
Hvorfor kan jeg ikke komme ind på Digital Post?
Problemet kan skyldes, at du ikke har den seneste version af e-Boks- eller Digital Post-appen. Det kan du gøre som borger: Opdater e-Boks-app eller Digital Post-app i Play Butik eller App Store. Læs brevene på e-Boks' hjemmeside på en PC.
Hvor kan jeg få hjælp til min e-Boks?
Digital Post-supporten hjælpe dig med at finde information om og bruge Digital Post på borger.dk og Digital Post-appen. Du kan få hjælp via telefon, kontaktformular og skærmdeling (browserassist) på borger.dk.
Sådan får du automatisk besked om ny post i din e-boks
Hvor finder jeg aktiveringskode til e-Boks?
Hvis du får mistanke om at din adgangskode eller aktiveringskode til din mobiladgang er kommet til andres kendskab, skal du straks ændre koderne. Adgangskode og aktiveringskode finder du i din digitale postkasse hos e-Boks under indstillinger.
Er der forskel på Digital Post og e-Boks?
e-Boks var før den offentlige løsning til digital post, men er nu afløst af Digital Post. Du kan dog fortsat vælge at få post fra det offentlig i din e-Boks. E-Boks anvendes også af mange private firmaer, banker og lignende. e-Boks er ejet af Nets og PostNord.
Hvad er der sket med e-Boks?
Indtil den 21. marts 2022 modtog du digital post fra det offentlige og fra private virksomheder i e-Boks eller på borger.dk, medmindre du havde valgt at være fritaget for Digital Post. Den 21. marts 2022 ændrede postkassen sig på borger.dk, og der kom en digital postkasse mere på banen.
Hvornår virker e-Boks igen?
Tirsdag d. 6 juni opdaterede MitID måden du logger ind gennem NemLog-In. Nu er den nye offentlige Digital-Post løsning gået i luften. e-Boks løsningen vil forblive uændret og du vil derfor stadig kunne læse både privat og offentlig post i din e-Boks indbakke.
Hvordan får jeg adgang til Digital Post?
- App Store - Digital Post-appen.
- Google Play Butik - Digital Post-appen.
Kan man logge på e-Boks med MitID?
Log på Digital Post for første gang Når du har fået MitID, skal du logge på Digital Post for første gang. Det gør du enten på borger.dk, Digital Post-appen, e-Boks.dk eller mit.dk. 3. Få besked, når der er ny Digital Post Husk at indtaste dit eller fx din forælders mobilnummer og e-mailadresse.
Hvor langt kan man gå tilbage i e-Boks?
Når du logger ind kommer du direkte til siden 'Hjem'. Her kan du se den nyeste post du har modtaget på din e-Boks inden for de sidste 90 dage.
Hvad er en mobil adgangskode?
Hvad er en mobilkode? Mobilkode er en 6-cifret kode, du skal bruge, når du logger ind i din Mobilbank, og når du skal godkende betalinger. Du kan også aktivere godkendelse af betalinger med et fingeraftryk (Touch ID) eller Face ID. Koden vælger du når du logger ind i din Mobilbank første gang.
Er E box lukket?
Om præcis en måned fratræder e-Boks fratræder endegyldigt som leverandør af det offentliges digitale post-leverandør. Klokken 17:00 fredag 18. marts slukkes der nemlig for e-Boks som leverandør af den offentlige løsning, hvorefter den allersidste del af overflytningsarbejdet til den nye løsning går i gang.
Hvad sker der med ebox?
Men e-Boks er også et gammelt computersystem, og nu kommer efterfølgeren. I første kvartal af 2022 forventer Digitaliseringsstyrelsen, at der bliver tændt for det nye system – kaldet Digital Post. Implementeringen af det nye system rejser dog spørgsmål for alle borgere.
Hvem administrere e-Boks?
Systemet er oprindeligt udviklet i 2000 af KMD (Produktchef Henrik Traborg og Produktchef Flemming Hansen). KMD var en del af ejerkredsen indtil marts 2009. I dag er e-Boks A/S et selvstændigt selskab, som er ejet ligeligt af Nets og PostNord.
Kan man have MitID og være fritaget for Digital Post?
Du kan blive fritaget fra at modtage Digital Post fra det offentlige, hvis du; ikke har adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem eller opholdssted. har en fysisk eller kognitiv funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage og læse post digitalt. er registreret som udrejst af Danmark.
Hvorfor ny e-Boks?
Med den nye it-løsning styrkes brugervenligheden i myndighedernes digitale kommunikation med borgere og virksomheder. Samtidig åbnes muligheden for at tilgå post fra det offentlige via flere platforme. I den nye Digital Post-app kan du tilgå din post fra offentlige myndigheder.
Hvorfor kan jeg ikke se min lønseddel?
eks. din lønseddel, uden at du har tilmeldt dig post fra afsenderen, skyldes det, at arbejdsgiveren har valgt at udsende posten digitalt og har indgået aftale med dig om dette ad anden vej. Aftalen kan fx være etableret som en del af din ansættelsesaftale, din netbankaftale eller lignende.
Kan man downloade fra e-Boks?
Du kan downloade dine dokumenter i e-Boks til din computer.
Hvad koster det at sende via e-Boks?
også gemme din dåbsattest, din vielsesattest og andre vigtige personlige papirer. Hvad koster det at benytte e-Boks? E-Boks er en gratis service, som alle borgere i Danmark kan benytte.
Hvordan sender man post via e-Boks?
- Log ind på www.e-Boks.dk.
- Tryk på 'Skriv ny post til myndighed' eller 'Skriv ny post til virksomhed' (afhængigt af hvem du ønsker at skrive en ny meddelelse til) under fanen 'Mit overblik'.
- Vælg den modtager du gerne vil skrive til ved at trykke på 'Til:'-feltet.
Hvad gør man hvis man har glemt sin aktiveringskode til MitID?
Har du glemt din PIN-kode til MitID appen, eller er din MitID app blevet spærret, skal du genaktivere appen og lave en ny PIN-kode. Der er forskellige måder, hvorpå du kan genaktivere din MitID app og dermed få adgang til at lave en ny PIN-kode. Genaktiver app på MitID.dk.
Hvordan får jeg MitID på en ny enhed?
- Log in på www.mitid.dk.
- Tryk på ”Se identifikationsmidler”
- Vælg ”Tilføj” (et identifikationsmiddel)
- Vælg ”Anmod om adgang”
- Vælg ”Log ud.
Hvad sker der med MitID når man skifter telefon?
Jeg har mistet min mobiltelefon med MitID app
Hvis du beholder dit mobilnummer, kan du få MitID app på din nye telefon med det samme. Hvis du får ny telefon og nyt nummer, skal det nye nummer bekræftes, før du kan få MitID app på din nye telefon.