I Danmark er andelen af 15-29-årige, der ugentlig bruger TikTok steget fra 3 procent i 2019 til 41 procent i 2022. Det viser tal fra DR's medierapport 2022 (se kilde 2). Her fremhæves det også, at de 9-14-årige danske børn er den største brugergruppe i Danmark trods TikToks aldersgrænse på 13 år.
Hvor mange danskere er der på TikTok?
Ifølge en artikel fra Danmarks Statistik fra marts 2021 brugte omkring 1,5 millioner danskere TikTok i januar 2021. Dette var en stigning fra oktober 2020, hvor 1,2 millioner danskere brugte appen.
Hvilken aldersgruppe bruger TikTok?
TikTok har en bred brugerbase, men det er primært populært blandt yngre generationer. Ifølge en undersøgelse fra Statista i 2021, er de mest aktive brugere på TikTok i aldersgruppen 10-29 år, hvoraf den største andel er i aldersgruppen 10-19 år.
Hvad gør TikTok ved unge?
Det sociale medie gør sig særligt bemærket ved at levere korte videoklip på helt ned til 15 sekunder, som mange børn og unge streamer time efter time. TikTok har i lang tid været beskyldt for at føre til afhængighed og påvirke unges mentale helbred negativt.
Hvor mange timer bruger unge på TikTok?
Unge i alderen 16-17 er på TikTok i 2,5 timer per dag i gennemsnit, viser undersøgelse lavet af bureauet Hearts & Science sammen med Norstat. De 16-17-årige danskere bruger næsten 2,5 time om dagen på den ombruste app TikTok, der dermed er blevet de unges foretrukne medie.
HVOR MANGE FØLGERE KAN MIKA FÅ PÅ TIKTOK PÅ 1 UGE?
Hvad hed TikTok før TikTok?
Ejeren af TikTok er det kinesiske firma ByteDance, som i 2017 opkøbte den rivaliserende app Musical.ly. TikTok blev sammensmeltet med Musical.ly i august 2018 og gav her med den kinesiske app let adgang til det amerikanske marked.
Hvem bruger TikTok 2023?
Allerede året efter blev det den første kinesiske app, der var den mest downloadede på iOS og Android. Primo 2023 angav TikTok at have over en milliard brugere i over 150 lande. Heraf var der ca. 150 millioner brugere alene i USA.
Hvilke sociale medier bruger unge Mest 2023?
Tre ud af fire 13-23-årige bruger dagligt sociale medier som Facebook, Instagram og TikTok, og de unge oplever generelt, at det forventes af dem, at andre kan kontakte dem via sociale medier.
Hvornår blev TikTok populært i Danmark?
TikTok Ads
Selvom TikTok først blev lanceret i Danmark i slutningen af marts 2020, er det nye sociale medie eksploderet og har nu 500 millioner aktive brugere på verdensplan – mange unge danskere og flere danske kendisser er også hoppet derover og bruger det aktivt.
Hvem bruger TikTok i Danmark?
I 2020 brugte fem procent af danskerne dagligt TikTok. Men i 2021 var det tal steget til otte procent, viser rapporten. Det gør også TikTok til det sociale medie, hvor udviklingen blandt danskernes SoMe-forbrug har været allerstørst det sidste år.
Hvilke medier bruger de unge?
YouTube er den største tidssluger for begge de unge aldersgrupper fulgt af TikTok og Snapchat for de 12-18-årige og Facebook og Instagram for de 19-34-årige.
Hvem er den største danske Tiktokker?
Danske artister med flest nye følgere:
Aqua har nu 931 tusind følgere. Maximilian har nu 278,7 tusind følgere.
Hvad er TikToks målgruppe?
Der findes mange forskellige målgrupper på TikTok. Den største målgruppe er Gen Z (41%), der består af de 16 til 24-årige. Men fordi TikTok kategoriserer brugerne ud fra deres interesser, rækker TikTok meget længere ud end du måske lige regnede med.
Hvilket socialt medie er mest brugt i Danmark?
- Facebook: 84%
- Instagram: 56%
- Snapchat: 45%
- LinkedIn: 33%
- Pinterest: 21%
- TikTok: 19%
Hvor mange danske unge er på Instagram?
Det er næsten hver tredje dansker over 12 år, som er på Instagram hver dag. Blandt de 4-8 årige er 19% på Instagram ugentligt. YouTube benyttes dagligt af 29% af danskerne, mens 52% benytter det ugentligt. Blandt de 9-14 årige er det 88%, som benytter YouTube ugentligt.
Hvor mange unge bliver påvirket af Influencer?
Ud fra en repræsentativ survey melder 52 pct. af unge, at de følger bestemte influencere, men reelt set er det tal højere, konkluderer forskerne fra SDU. For eksempel følger 71 pct. af de adspurgte Anders Hemmingsen, der er influencer på Instagram.
Hvilket sociale medie er mest udbredt blandt unge?
Facebook er det mest populære sociale medie blandt de danske internetbrugere, og er dét sociale medie, der er mest brugt på tværs af alder. Instagram og Snapchat bruges særligt at de yngre aldersgrupper. Af de 16-24-årige internetbrugere bruger 94 pct. Facebook mindst én gang om ugen, mens det kun gælder for 18 pct.
Hvor mange unge i Danmark bruger sociale medier?
Alle danske 16-19-årige er på sociale medier. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik, som har undersøgt danskernes it-vaner i en årlig undersøgelse. 100 procent af de 16-19-årige havde en profil på mindst én tjeneste i starten af 2023. Fire ud af fem brugte mindst fire tjenester.
Hvem ejer TikTok?
For første gang har den sociale medieplatform Tiktok, der ejes af Bytedance, som er stiftet i Kina, løftet sløret for, hvor mange der bruger appen i Danmark.
Hvor mange aktive brugere er der på TikTok?
Kigger man på antallet af månedlige brugere, har TikTok rykket sig fra 55 mio. brugere verden over i 2018 til 1.4 mia. brugere i 2022. Og hvis vi så zoomer ind på Danmark alene, er de ugentlige brugere i alderen 15-29 år steget fra 3 % i 2019 til 41 % i 2022.
Hvilket land har lavet TikTok?
Historien om TikTok
TikTok blev lanceret i 2016 under navnet Douyin. Appen blev hurtigt populær i Kina og blev senere lanceret i resten af verden under navnet TikTok. TikTok fik en enorm popularitet og blev en af de mest downloadede apps i 2019 og 2020.
Hvad hedder TikTok i Kina?
Oprindeligt blev platformen kendt som Musical.ly, der startede i 2014, men i 2017 blev den omdøbt til TikTok og lanceret som en international version af den kinesiske app Douyin. Det er det Beijing-baserede firma ByteDance, der står bag både TikTok og Douyin, men firmaet har bl. a.
Hvad koster TikTok?
TikTok er en gratis app til sociale medier, der bruges til at oprette, dele og opdage musikvideoer. Videoerne optages i klip på 15-60 sekunder, og brugerne kan tilføje mange forskellige specialeffekter og filtre, inden de deler dem på platformen.
Hvad hitter på TikTok?
Alle er i fare for at gå viralt med de korte videoer
Og listen kunne blive ved. Fængende, korte melodier er eksempler på TikTok-tendenser, der dominerer hitlisterne med sange, der trækker en ud på dansegulvet eller som har en så genkendelig tekst, at man laver en ultrakortfilm.