Hvordan markere man to kolonner i Excel Mac?

Markér en eller flere rækker og kolonner Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum. Hvis du vil markere rækker eller kolonner, der ikke støder op til hinanden, skal du holde Ctrl nede og vælge række- eller kolonnenumrene.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markerer man flere rækker i Excel?

Tryk på Ctrl+A. Bemærk! Hvis regnearket indeholder data, og den aktive celle er over eller til højre for dataene, markeres det aktuelle område, når du trykker på Ctrl+A.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fletter man 2 kolonner i Excel?

Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller ikke-sammenhængende, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér > Flet kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan skriver man flere linjer i en celle i Excel?

Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan vælger man flere kolonner i Excel?

Sådan indsætter du en enkelt kolonne: Højreklik på hele kolonnen til højre for, hvor du vil tilføje den nye kolonne, og vælg derefter Indsæt kolonner. Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

MS Excel: Sådan vælger du forskellige flere celler, kolonner og rækker



Hvordan laver man 2 kolonner i Word?

Opret flere spalter

spalter eller tekst. Vælg fanen Layout og vælg derefter menuen Spalter. Så er du i dialogboksen Spalter. I toppen kan du se de forudindstillinger, som du også kan vælge i menuen Spalter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på officekursus.dk

Hvordan låser man flere kolonner i Excel?

Sådan fryser du flere rækker eller kolonner:
  1. Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
  2. På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markerer man alt i Excel?

Du kan også trykke på Ctrl+A, hvis du vil markere hele regnearket. Bemærk!: Hvis regnearket indeholder data, markerer Ctrl+A det aktuelle område. Hvis du trykker på Ctrl+A igen, markeres hele regnearket.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan ganger man 2 felter i Excel?

Gang tal, der står i to separate celler. I en tredje celle skriver du '=', vælger den første celle, du vil bruge i regnestykket, indtaster derefter gange-symbolet (*) og vælger så den anden celle. Tryk “Enter”, og du vil se resultatet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på officekursus.dk

Hvordan tilpasser man kolonner i Excel?

Gå til Hjem > Celler > Formatér. Under Cellestørrelse skal du vælge Tilpas kolonnebredde automatisk. Bemærk!: Hvis du hurtigt vil tilpasse alle kolonner i regnearket automatisk, skal du markere Markér alt og derefter dobbeltklikke på en af rammerne mellem to kolonneoverskrifter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?

Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan splitter man tekst i Excel?

Prøv det!
  1. Markér den celle eller kolonne, som indeholder den tekst, du vil opdele.
  2. Vælg Data > Tekst til kolonner.
  3. I Guiden Konvertér tekst til kolonner skal du vælge Afgrænset > Næste.
  4. Vælg Afgrænsere for dine data, f. ...
  5. Vælg Næste.
  6. Vælg den destination i dit regneark, hvor du vil have de opdelte data vist.
  7. Vælg Afslut.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke se alle kolonner i Excel?

Find skjulte celler
  1. Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du skal finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder: Tryk på F5 > Speciel. Tryk på Ctrl+G > Speciel. ...
  2. Klik på Kun synlige celler under Vælg, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markerer man?

I Word kan du markere al tekst i et dokument (Ctrl+A) eller markere en bestemt tekst eller bestemte elementer i en tabel ved hjælp af musen eller tastaturet. Du kan også markere tekst eller elementer, der er forskellige steder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fryser man kolonner i Excel?

Frys øverste række fryser kun række 1, hvis du altså er scrollet helt op i arket. Hvis du ikke er, så fryses den øverste række i dit pågældende skærmbillede. Frys første kolonne fryser kolonnen yderst til venstre i dit skærmbillede. Hvis du kan se kolonne A som den første kolonne, er det altså den der fryses.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk

Hvordan tæller man antal rækker i Excel?

Statuslinjen i nederste højre hjørne af Excel-vinduet fortæller dig antallet af rækker. Gør det samme for at tælle kolonner, men denne gang skal du klikke på rækkevælgeren i venstre side af rækken. Hvis du markerer en hel række eller kolonne, tæller Excel kun de celler, der indeholder data.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan multiplicere i Excel?

Multiplicere tal i en celle

Hvis du vil udføre denne opgave, skal du bruge den aritmetiske operator * (stjerne). Hvis du f. eks. skriver =5*10 i en celle, viser cellen resultatet 50.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?

Sortér hurtigt og nemt
  1. Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
  2. Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
  3. Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man låse felter i Excel?

Følg disse trin for at låse celler i et regneark:
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
  3. Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvorfor kan jeg ikke bruge piletasterne i Excel?

Hvis du vil bruge piletasterne til at flytte mellem celler, skal du slå SCROLL LOCK fra. Det gør du ved at trykke på Tasten Scroll Lock (kaldet ScrLk) på tastaturet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan bruger man formatpensel?

Bruge Formatpensel
  1. Markér teksten eller grafikken med den formatering, du vil kopiere.
  2. På fanen Hjem skal du vælge. Formatpensel i gruppen Udklipsholder.
  3. Markøren ændres til et. ...
  4. Brug penslen til at male hen over en markering af tekst eller grafik for at anvende formateringen. ...
  5. Tryk på Esc for at afbryde formateringen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man en celle i Excel på Mac?

Låse celler for at beskytte dem i Excel til Mac
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. I menuen Formatér skal du klikke på Celler eller trykke på ...
  3. Klik på fanen Beskyttelse, og sørg for, at afkrydsningsfeltet Låst er markeret. ...
  4. Hvis der er celler, som skal være låst op, skal du markere dem.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man celler i Excel med dollartegn?

Altså at du kun har brug for at låse enten kolonnen eller rækken. Dette gør du ved at kun indsætte et dollartegn i stedet for to. Foranstil dollartegnet foran den del af cellen du vil have låst. Eksempel: $A1 eller A$1 – her har du henholdsvis låst kolonne eller række.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk

Hvordan låser man en celle i Excel?

Altså låse bestemte celler, som indeholder formler du har brugt tid på at sætte op. Det er disse celler som brugeren af Excel-arket ikke skal kunne ændre. For at vælge dine celler, skal du først markere alle celler i arket. Tip: Du kan også bruge genvejstasten CTRL + A (MAC: Command ⌘ + A).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk