Hvordan skifter man linje i Excel?

Start en ny linje med tekst i en celle i Excel
  1. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
  2. Klik på det sted i den markerede celle, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
  3. Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan flytter man linjer i Excel?

Højreklik på en række eller kolonne under eller til højre for, hvor du vil flytte eller kopiere markeringen til, og gør derefter et af følgende:
  1. Når du flytter rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt udklippede celler.
  2. Når du kopierer rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt kopierede celler.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan indsætter man en ekstra linje i Excel?

Sådan indsætter du flere rækker: Markér det samme antal rækker, hvorover du vil tilføje nye rækker. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt rækker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man linjeafstand i Excel?

Hvis din celle indeholder mellemrum, og du vil øge linjeafstanden til at udfylde den jævnt, skal du ændre den lodrette afstand til Juster.
  1. Højreklik i den ønskede celle, og klik på Formatér celler.
  2. På fanen Justering skal du ændre Lodret for at justere.
  3. Klik på OK. Teksten fordeles nu jævnt inden i cellen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan ombryder man tekst i Excel?

Ombryde tekst i en celle eller en gruppe af celler

Markér de celler, du vil formatere. Klik på Ombryd tekst under fanen Hjem. Teksten inde i cellen ombrydes, så den passer til kolonnebredden. Når du ændrer kolonnebredden, tilpasses tekstombrydningen automatisk.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Excel-tip 31 - Tilføj flere linjer til tekst i celler - Brug Enter-tasten i en celle



Hvordan laver man linjeskift i Excel på Mac?

Valgfrit: Hvis du vil tilføje en anden linje i en celle, skal du trykke på ⌘+Enter på en Mac eller Ctrl+Enter i Windows.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan ombryder man tekst i sheets?

Regneark med meget tekst – gør det lettere at læse
  1. Placer din cursor midt mellem to kolonner. ...
  2. Hold din mus nede, mens du trækker i den markerede kolonne. ...
  3. Ombryd teksten. ...
  4. Vælg nu “Formatér”, “Tekstombrydning” og “Ombryd”
  5. Det bliver nu lettere at læse teksten i den enkelte celle.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på bloggenomitogundervisning.dk

Hvordan ændrer man linjeafstand?

Ændre linjeafstanden i et helt dokument
  1. Gå til Design > Afsnitsafstand.
  2. Vælg den indstilling, du vil bruge. Hvis du vil anvende enkelt linjeafstand i dokumentet, skal du vælge Ingen afsnitsafstand.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man linjeafstand?

Gå til Hjem > Afstand mellem linjer og afsnit. Vælg Indstillinger for linjeafstand, og vælg derefter de ønskede indstillinger under Afstand. Hvis du vil ændre afstanden før eller efter de markerede afsnit, skal du vælge pilen ud for Før eller Efter og angive den ønskede afstand. Vælg Benyt som standard.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er enkelt linjeafstand?

Linjeafstand er et begreb inden for typografi og er bestemmelse af den vertikale afstand mellem linjerne i en tekst. Linjeafstanden opgives normalt i enheden punkt inden for den grafiske branche. På pc'er og skrivemaskiner angives den oftest som enkelt, halvanden eller dobbelt linjeafstand.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på da.wikipedia.org

Hvordan fjerner man linjer i Excel?

Hvis du vil have vist gitterlinjerne, skal du klikke på fanen Vis i Excel, PowerPointeller Wordog derefter markere afkrydsningsfeltet Gitterlinjer . Hvis du vil skjule gitterlinjerne, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Gitterlinjer .

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan indsætter man i Excel?

Integrer et objekt i et regneark
  1. Klik i den celle i det regneark, hvor du vil indsætte objektet.
  2. Klik på Objekt i gruppen Tekst under fanen Indsæt.
  3. Klik på fanen Opret fra fil.
  4. Klik på Gennemse, og vælg den fil, du vil indsætte.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man et skema i Excel?

Opret og formatér tabeller
  1. Markér en celle i dine data.
  2. Vælg Hjem > Formatér som tabel.
  3. Vælg en typografi for tabellen.
  4. I dialogboksen Opret Tabel skal du angive dit celleområde.
  5. Markér, hvis tabellen indeholder overskrifter.
  6. Vælg OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke flytte celler i Excel?

Hvis du vil bruge piletasterne til at flytte mellem celler, skal du slå SCROLL LOCK fra. Det gør du ved at trykke på Tasten Scroll Lock (kaldet ScrLk) på tastaturet. Hvis tastaturet ikke indeholder denne tast, kan du slå SCROLL LOCK fra ved hjælp af skærmtastaturet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan bytter man rundt på kolonner i Excel?

Sådan kan du transponere celleindhold:
  1. Kopiér celleområdet.
  2. Markér de tomme celler, hvor du vil indsætte de transponerede data.
  3. På fanen Hjem skal du vælge ikonet Sæt ind og vælge Indsæt transponer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er dobbelt linjeafstand?

Du kan bruge dobbelt mellemrum på hele eller dele af et Word-dokument. Hvis du vil dobbelt linjeafstand i hele dokumentet, skal du gå > Afstand mellem afsnit ogvælge Dobbelt.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvilken linjeafstand skal jeg vælge?

Når du vælger linjeafstand, skal du være opmærksom på, at: din opgave skal fremstå overskuelig og læsevenlig. mange fag anbefaler en linjeafstand (også kaldet skydning) på 1,5. hvis du har valgt en stor skrifttype, kan du overveje at sætte linjeafstanden til 1,3.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på studypedia.au.dk

Hvordan undgår man store mellemrum i Word?

Rediger afstanden mellem tegn
  1. Markér den tekst, du vil ændre.
  2. På fanen Hjem skal du klikke på dialogboksstarteren Skrifttype. ...
  3. I feltet Afstand skal du klikke på Bred eller Smal, og derefter skal du angive, hvor stor afstand du ønsker, i feltet Med.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man ændre linjeafstand i onenote?

Klik på Startside > Justering af afsnit > Indstillinger for afstand mellem afsnit.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man lave linjer i word?

I et Word dokument eller i en mail, du skriver, kan du tegne linjer (og andre figurer) for at illustrere, hvad du siger. Vælg Indsæt > Figurer på båndet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man linjeafstand i Word på iPad?

Rediger afstanden mellem linjer
  1. I dit Word-dokument skal du markere den tekst, du vil ændre. ...
  2. På din iPad skal du trykke på fanen Hjem og derefter trykke på ikonet Linjeafstand. ...
  3. Tryk på menuen Linjeafstand, og vælg den ønskede linjeafstand fra 1,0 til 3,0.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan virker sheets?

Google Sheets understøtter celleformler, der typisk findes i de fleste regnearksprogrammer. Du kan bruge disse formler til at oprette funktioner, der bearbejder data og beregner strenge og tal. Her er en liste over alle de tilgængelige funktioner i hver kategori.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan skriver man tekst ved siden af et billede i Word?

Ombryd tekst omkring et billede i Word
  1. Markér billedet.
  2. Vælg Layoutindstillinger.
  3. Vælg det ønskede layout: Tip!: På linje med tekst indsætter billedet i et afsnit, som om det var tekst. Billedet ændrer placering, efterhånden som tekst tilføjes eller fjernes.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en tabel i sheets?

Tilføj en tabel
  1. Åbn et dokument eller et dias i en præsentation på din computer.
  2. Klik på Indsæt Tabel. vælg, hvor mange rækker og kolonner, du vil tilføje. Tabeller kan have op til 20x20 celler.
  3. Tabellen føjes til dit dokument.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com