Kan jeg få refunderet min togbillet?

Hvordan refunderer jeg min billet? Har du købt din DSB standardbillet/enkeltbillet/zonebillet i det betjente salg eller på en billetautomat, kan du få pengene tilbage i det betjente salg. Se de generelle tilbagebetalingsregler. Har du købt billet i DSB app, kan du refundere den i DSB app eller på dsb.dk.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvornår kan man få refunderet sin togbillet?

Hvis du på en rejse er blevet forsinket mere end 30 minutter, kan du få kompensation via DSB Basis Rejsetidsgaranti, når du har rejst med DSB fjern-, regional- eller S-tog i Danmark med billet eller rejsekort.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man få refunderet pladsbillet DSB?

Hvis mit tog er aflyst:

Du kan benytte din billet til næste afgang, men din pladsbillet er desværre ikke længere gyldig. Ønsker du at få refunderet din pladsbillet kan du søge refusion.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man få refunderet DSB Orange billetter?

Kan jeg få penge tilbage for DSB Orange eller Orange Fri billetter? Det er ikke muligt at få pengene tilbage for "DSB Orange"-billetter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvorfor kan min billet ikke tilbagebetales DSB?

For visse typer af specialbilletter, som ikke er anført, er tilbagebetaling ikke mulig eller kun mulig efter særlige regler. DSB Orange kan ikke tilbagebetales. Print Selv-billetter og billetter købt i DSB app kan kun refunderes online og senest dagen før afrejse. Der opkræves ikke gebyr.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Trainline app misleading tickets, refund request



Kan man få penge tilbage for aflyst tog?

Hvis du bliver mere end 60 min forsinket og ikke ønsker at gennemføre din rejse, kan du få tilbagebetalt din Orange-billet. Kontakt os på www.dsb.dk/skriv.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man fortryde køb af billetter?

Fortrydelsesret. Du har ikke fortrydelsesret, når du køber billetter til sportsbegivenheder, koncerter og andre arrangementer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvordan aflyser man en billet på DSB?

Sådan refunderer du din billet på DSB App
  1. Åben DSB App. Klik på 'Billetter'.
  2. Klik på billetten. Når billetten er åbnet, klik nederst på 'Tilbagebetal'.
  3. Swipe til højre ved 'Tilbagebetal'.
  4. Nu er billetten tilbagebetal. En kvittering vil blive sendt på mail.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan jeg ændre min togbillet?

Vil du blot ændre noget i din billet, kan du købe en ny pladsbillet og gå til www.dsb.dk/mobilbillet, hvor du kan få pengene tilbage for den billet, du ikke længere skal bruge.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvad er forskellen på Orange billet og Orange fri billet?

Både Orange og Orange Fri-billetter er knyttet til en specifik afgang. Forskellen er at DSB Orange Fri kan refunderes inden afrejse. Det kan Orange-billetten ikke. Derfor koster Orange Fri-billetter også lidt mere end almindelige Orange-billetter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på arriva.dk

Kan man sende en DSB billet til en anden?

Er du tilmeldt DSB Plus, kan du fx flytte dine billetter til en ny mobil, og du behøver ikke længere taste dine kortoplysninger hver gang, du køber en billet i appen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man rejse frem og tilbage på samme billet DSB?

Du kan refundere billetten helt indtil dagen før afrejse. Du kan kombinere tog, bus, let-, lokal- og privatbane. Kan benyttes til rejse med alle DSB og Arriva tog, samt i bus, Metro, S-tog og Letbane direkte fra din afrejsezone til din ankomstzone, som fremgår af din billet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvor længe gælder min DSB billet?

Gyldighedstiden på din billet følger ikke det normale kalenderdøgn, men følger DSB's billetdøgn som gælder i tidsrummet fra kl. 04.00 til 03.59 næste dag. Rejsen skal være påbegyndt inden kl. 03.59 og gælder kun til slutdestinationen, som fremgår af din billet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvordan refunderes orange billet?

Det er ikke muligt at få pengene tilbage for "DSB Orange"-billetter. En "DSB Orange Fri"-billet kan derimod refunderes, senest 30 minutter for den afgang billetten er købt til.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man få refunderet rejsekort?

Er perioden aktiveret, bliver den fratrukket værdien af de dage, der er gået, plus værdien af otte dages rejser. Beløbet bliver udbetalt til din NemKonto. Du kan få tilbagebetalt din ubrugte periode ved at bestille tilbagebetaling på Selvbetjeningen eller ved at ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på rejsekort.dk

Kan man køre i bus med sin togbillet?

Togbillet i bus

Du kan køre med bus og letbane på en togbillet i den zone, som togrejsen starter i, og i den zone, som togrejsen slutter i, hele den dag togbilletten gælder til. Når du har forladt startzonen, kan du dog ikke benytte togbilletten til bus- og letbanerejser i startzonen senere samme dag.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på fynbus.dk

Hvornår giver DSB en taxa?

- Derimod har du ret til at få pengene refunderet for en taxa, hvis toget er forsinket 20 minutter eller længere. Ofte er der en grænse for, hvor meget du kan få kompenseret eksempelvis 300 kroner. Se reglerne for rejsegaranti og kompensationen på banerne hos Lokaltog på lokaltog.dk/kontakt/rejsegaranti.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på jyllands-posten.dk

Er rejsekort billigere end togbillet?

Billigere end enkeltbillet

Uanset, hvem du er, og hvornår du rejser, er Rejsekort billigere end enkeltbilletter med meget få undtagelser. Du kan altid tjekke prisen med forskellige typer af kort og billetter på Rejseplanen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på rejsekort.dk

Hvad betyder det at refundere?

til refundere, se refundere; især emb. ell. ⚚) tilbagebetaling af et betalt beløb; godtgørelse af et udlæg, en udgift ell. (især tidligere) et tab.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på sproget.dk

Kan man tage et tidligere tog med Orange billet?

Starter din rejse med S-tog, kan du tage et S-tog op til 30 minutter tidligere end den afgangstid, der fremgår af din Orange-billet. Slutter din rejse med S-tog, kan du tage et S-tog op til 30 minutter senere end den afgangstid, der er er fremgår af din Orange-billet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvad sker der hvis jeg ikke når mit tog?

Hvis du beslutter at fortsætte din rejse som planlagt eller at acceptere alternativ transport til din destination, kan du have ret til kompensation for: 25% af billetprisen, hvis toget er mellem 1 og 2 timer forsinket. 50% af billetprisen, hvis toget er mere end 2 timer forsinket.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på m.facebook.com

Hvornår kan man annullere et køb?

Du har som udgangspunkt altid 14 dages fortrydelsesret, når du køber varer på nettet. Der er dog enkelte undtagelser, fx ved levering af mad og drikke eller billetter til et kulturarrangement på en bestemt dato.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrugerombudsmanden.dk

Hvor længe kan man fortryde et køb?

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nettet i Danmark og EU.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Kan man refundere en busbillet?

Enkeltbilletter, der gælder med det samme, når du køber billetten, refunderes ikke. Billetter, du har bestilt i forvejen, refunderes indtil 24 timer før afgang. Pendlerkort, som ikke er brugt, eller som kun er delvist brugt, kan du få refunderet. Hvis kortet endnu ikke er gyldigt, kan du få hele beløbet tilbage.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på passagerpulsen.taenk.dk